Nordic Choice Hotels och Coop i samarbete för bättre medlemsförmåner.

Nordic Choice Hotels och Coop i samarbete för bättre medlemsförmåner.

Nordic Choice Hotels blir exklusiv hotellpartner i Coops nya poängbaserade medlemsprogram. 3,4 miljoner svenska Coop MedMera-medlemmar kommer nu att kunna tjäna poäng på hotellövernattningar när de väljer ett av de över 170 Nordic Choice-hotellen i Norden.

Genom samarbetet med Nordic Choice Hotels har vi hittat en stor hotellpartner som delar många av våra värderingar och som jobbar aktivt för en mer hållbar och miljövänlig hotelldrift. Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra medlemmar ytterligare ett sätt att tjäna poäng, säger Mikael Ahlqvist, Chef Medlemsprogrammet  för Coop.

Samarbetet börjar gälla den 1 juli när Coop återlanserar sitt medlemsprogram Coop MedMera

Vi är mycket glada över samarbetet med Coop. Med detta partnerskap förstärker vi förmånerna för våra gäster ytterligare och det är roligt att få hälsa alla Coop-medlemmar välkomna till fantastiska hotellupplevelser med Nordic Choice Hotels, säger Nicolay Corneliussen, program manager i Nordic Choice Hotels.

För mer information, kontakta:

Christine Viland, Nordic Choice Hotels, +47 40218145

Nordic Choice Hotels har 173 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Quality Resort™, Clarion Collection® och Clarion Hotel®, samt 10 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 171 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt 10 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Vera Bartholdsson

Presskontakt Creative PR Advisor +46 76 108 01 32