Nordic Choice Hotels i partnerskap med TripAdvisor

Nordic Choice Hotels i partnerskap med TripAdvisor

Nordic Choice Hotels presenterar idag ett partnerskap med världens största resesida TripAdvisor om att integrera koncernens hotell med Trip Advisors plattform för direktbokning. Överenskommelsen innebär att Nordic Choice blir den första hotellkoncernen i Norden som deltar i TripAdvisors direktbokningstjänst.

Möjligheten att använda sig av direktbokning är för närvarande tillgänglig för amerikanska resenärer på TripAdvisors app och mobilsida och möjliggör att resenärerna bekvämt kan göra en hotellreservation genom TripAdvisor bokningspartners utan att lämna TripAdvisors webbplats. När integrationen är genomförd så kommer amerikanska användare av TripAdvisor kunna boka rum på Nordic Choice Hotels samtliga hotell direkt. Nordic Choice Hotels består av fem unika hotellkedjor Clarion Hotel, Clarion Collection, Quality Hotel, Quality Resort och Comfort Hotel med totalt 175 hotell i Skandinavien, som alla kommer att finnas bokningsbara på TripAdvisor.

– Vår ambition är att bli förstahandsvalet för resenärer som ska till Skandinavien men vi vill också göra det enklare för våra gäster att boka våra hotell oavsett var de söker efter rum, säger Åsa Murphy, head of distribution på Nordic Choice Hotels. Partnerskapet med TripAdvisors plattform för direktbokning är en av de åtgärder vi tagit för att göra det enklare för våra gäster att boka våra hotell. Det här kommer också göra att vi bättre når internationella resenärer som är viktiga för oss, speciellt för våra hotell i Stockholm, Oslo och Köpenhamn.

Under hela bokningsprocessen kommer TripAdvisor påminna resenärerna om att de använder sig av deras direktbokningspartner så som Nordic Choice. TripAdvisor förser resenärerna med länkar och nummer för att kunna nå partnerns kundservice online och för förfrågningar. Hotellen och online-resebyråerna kommer hantera gästsupportärenden.

– Vi är förväntansfulla över att få Nordic Choice Hotels som partner för vår nya plattform för direktbokning, säger Robin Ingle, senior vice president, Global sales, TripAdvisor. Vårt partnerskap med hotellen hjälper oss att öka utöka utbudet genom direktbokning och att erbjuda konkurrenskraftiga priser till vårt nätverk av miljoner resenärer.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 175 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt 10 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.