Nordic Choice Hotels först i Norden med Apple Pay

Nordic Choice Hotels först i Norden med Apple Pay

Som första hotellkedja i Norden, och en av de första utanför USA, introducerar nu Nordic Choice Hotels den kontantlösa betalmetoden Apple Pay på sina hotell. Tjänsten är den första globala lösningen som av branschen räknas kunna revolutionera människors betalbeteende.

Apples nya betallösning Apple Pay introduceras nu på Nordic Choice Hotels. Först ut är Comfort Hotel Xpress Central Station i Oslo. Under året kommer tekniken rullas ut på hotellkoncernens samtliga hotell. Detta gör att Nordic Choice Hotels är den första hotellkedjan i Norden, och en av de första utanför USA, som erbjuder sina gäster kontantlös betalning genom Apple Pay.

- I allt vi gör så har vi gästen i fokus. Vi tittar på deras behov och hur vi kan göra deras upplevelse hos oss så bra som möjligt. Därför har det varit naturligt för oss att erbjuda våra gäster kontantlös betalning genom Apple Pay. Det är ett smidigt, säkert och snabbt sätt att sköta sina betalningar på och därför har vi nu snabbt anpassat våra system så att Apple Pay kan användas hos oss, säger Oscar Edholm, CIO Nordic Choice Hotels.

Tjänsten Apple Pay bygger på att användare sveper sin smartphone eller Apple Watch över en kortläsare för att genomföra sin betalning. Tjänsten lanserades i USA hösten 2014 och introduceras nu på ett stort antal marknader i världen.

För mer information kontakta:
Oscar Edholm, CIO Nordic Choice Hotels, Tfn +46 706 95 95 60
Christian Lundén, Head of Future Business in Technology, Tfn +46 70 666 82 92

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 179 hotell och 12 500 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion Hotel, samt 10 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.