Kerstin Almén, Kommunalråd Sandvikens kommun, Richard Svartvik kedjedirektör Clarion Collection och Eva Hofstrand, Turistchef Sandvikens kommun

Nordic Choice Hotels etablerar sig i Sandviken

Populära Stadshotellet Princess i Sandviken blir del av Nordic Choice Hotels utbud. Genom ett avtal med fastighetsägaren Midstar kommer hotellet dessutom att renoveras och utvecklas.

När hotellgästerna rankar centrala Sandvikens hotell så placerar sig Stadshotellet Princess överst. Nu ska hotellet tas till nya höjder och det genom en renovering av hotellrum och publika ytor. Hotellet blir också del av Nordic Choice Hotels som idag erbjuder sina hotellgäster närmare 230 hotell i Norden.

- Genom avtalet med fastighetsägaren Midstar kan vi nu erbjuda en helt ny destination till Nordic Choice Hotels gäster samt ge Princess nuvarande gäster nya förmåner genom vår lojalitetsklubb. Det ska bli otroligt roligt att följa hotellet och tillsammans med hotellets fantastiska team utveckla hotellet vidare, säger Nordic Choice Hotels ägare Petter Stordalen.

Det 84 rum stora hotellet som både erbjuder gästerna relaxavdelning och restaurang samt genom partners bedriver konferensverksamhet kommer inledningsvis fortsätta drivas under nuvarande namn. Efter renovering kommer hotellet att ingå i Nordic Choice hotellkedja Clarion Collection.

- Vi har en lång historia tillsammans med Nordic Choice Hotels och Stadshotellet Princess blir det 12:e hotellet i Norden som vi kommer att äga och där Nordic Choice driver hotellet. Tillsammans har vi en tydlig och bra plan för hur Stadshotellet Princess ska utvecklas både fysiskt och operationellt. Vi ser fram emot att fortsätta erbjuda hotellets gäster och personal en fantastisk miljö att vara i, säger Peter Tengström, Partner & Managing Director på Midstar

Nordic Choice Hotels tog över hotellet den 3 maj. Ett hyresavtal med fastighetsägaren Midstar är tecknat på 20 år.

Regioner

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 39 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.