Lisa Farrar, Chief Digital Officer Nordic Choice Hotels och Petter Stordalen, grundare Nordic Choice Hotels, tar emot Travel News Wilhelmina Skogh-pris i kategorin "Sveriges bästa resesajt".

Nordic Choice har Sveriges bästa resesajt

För andra året i rad har Nordic Choice Hotels sajt utsetts till Sveriges bästa resesajt. Därmed tilldelas hotellföretaget Wilhelmina Skogh-priset av Travel News, som står bakom utmärkelsen.

– Vårt mål är att skapa världens bästa digitala gästresa och vi arbetar ständigt med förbättring och nyutveckling. Den här utmärkelsen är ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Lisa Farrar, Chief Digital Officer på Nordic Choice.

Hotellsajten, som hade över 20 miljoner besök under 2018, är dock bara en del av den digitala upplevelsen. Nordic Choice Hotels app är en annan del och en möjlighet att skapa en ännu bättre och enklare vardag för gästen.

– Med vår app kan vi ge våra gäster den bästa upplevelsen. Ju mer information vi har om dig som gäst desto bättre vistelse kan vi ge dig. Det bästa är om vi vet vilket ditt favoritrum är och helst ska din favoritöl finnas i minibaren. Appen ger våra gäster möjligheten till en enklare resa, du kan till exempel boka, checka in, öppna hotellrumsdörren och nu även välja vilket rum du vill bo på, säger Lisa Farrar.

Så sent som förra veckan lanserade Nordic Choice Hotels, som första bolag i Norden, en digital tjänst som gör det möjligt för gästerna att skräddarsy sin hotellvistelse genom att själva välja vilket rum de ska bo på. Funktionen är tillgänglig via Nordic Choice Hotels app 48 timmar före ankomstdatum fram till dagen före ankomst och gäller initialt för de båda Stockholms-hotellen Clarion Hotel Sign och Clarion Hotel Stockholm.

– Det som släpptes förra veckan är ett första steg och vi fortsätter nu att förbättra funktionen bit för bit. Samtidigt skalar vi upp och gör funktionen tillgänglig på ännu fler hotell. På sikt kommer den att finnas på samtliga hotell inom Nordic Choice och ambitionen är att den finns på närmare hälften av hotellen redan innan året är slut, säger Lisa Farrar.

Varje år låter analysföretaget Nordic Bench svenska folket betygsätta ett antal sajter i reseindustrin, och det är denna mätning som ligger till grund för resultatet av utmärkelsen.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 194 hotell och 16 500 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 20 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.