Nordic Choice förstärker PR-staben i Sverige

Nordic Choice förstärker PR-staben i Sverige

Kenneth Hultgren (38) har anställts som ny kommunikationsrådgivare för Nordic Choice Hotels. Kenneth Hultgren kommer närmast från befattningen som pressekreterare hos näringsminister Annie Lööf.

Nordic Choice har de senaste åren byggt upp en intern PR- och kommunikationsavdelning. Nu förstärker man staben med den svenske kommunikationsrådgivaren Kenneth Hultgren.

– Nordic Choice Hotels har blivit Sveriges största hotellkedja sett till antalet hotell, och vi har konkreta planer på att fortsätta den expansiva tillväxten. Som ett led i denna satsning är det naturligt att vi även förstärker kommunikationsarbetet i Sverige. Med Kenneth Hultgren i teamet får vi både bättre insikt i den svenska marknaden och större kapacitet att arbeta strategiskt med interna och externa kommunikationsuppgifter, säger Christine Viland, kommunikationschef på Nordic Choice Hotels.

Kenneth Hultgren kommer från befattningen som pressekreterare för näringsminister Annie Lööf och har dessförinnan även arbetat som pressekreterare för den tidigare infrastrukturministern Åsa Torstensson och som pressansvarig för Infranord AB. Han har dessutom en bakgrund som journalist på Sveriges Radio.

– Jag är glad över denna utmaning och ser fram mot att bidra till att Nordic Choice Hotels fortsätter växa på de nordiska marknaderna. Företaget har en kultur som fascinerar mig och som jag ser fram emot att få bli en del av, säger Kenneth Hultgren.

Nordic Choice arbetar med flera stora projekt i Sverige och under loppet av de kommande månaderna öppnar kedjan hela tre hotell. Först ut är Quality Hotel Friends som slår upp portarna den 31 augusti. I september öppnar Comfort Hotel Winn i Umeå och i oktober är det dags för invigningen av Clarion Hotel Luleå.

Kenneth Hultgren tillträder sin befattning i september och kommer att ha sin bas i Stockholm.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 170 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt åtta unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.