Marcus Carlsson blir VD för Petter Stordalens fastighetsbolag Home Properties.

Marcus Carlsson blir VD för Petter Stordalens fastighetsbolag Home Properties.

Med 19 fastigheter i Norden är Petter Stordalens fastighetsbolag Home Properties ett av marknadens ledande företag inom utveckling och förvaltning av hotellfastigheter. Från och med den 1. oktober kommer Marcus Carlsson (35 år) att ta över ansvaret som VD för bolaget. Marcus kommer även att vara ansvarig för fastigheterna i Petter Stordalens bolag Anker Properties

- Marcus har varit en del av Nordic Choice Hotels under många år och han är kunnig när det gäller hotelldrift. Marcus har imponerat med sitt affärssinne och öga för detaljer. Jag är säker på att Marcus är rätt person för Home Properties, säger Petter A. Stordalen, ägare av Home Properties.

Marcus Carlsson har tidigare varit driftschef och operativ ledare för Comfort-kedjan med bland annat ansvar för nya kontrakt. De senaste två åren har Marcus arbetat som Director of Project Development (chef för projektutveckling) för Nordic Choice Hotels med ansvar för att hitta och ro i land nya hotellprojekt och kontraktsförhandlingar med fastighetsutvecklare.

- Marcus har visat en unik förmåga att träffa mitt i prick när det gäller utvalda projekt. Han är duktig på att se helheten och är samtidigt noggrann med detaljer och han kommunicerar väl med både fastighetsutvecklare och fastighetsägare. Marcus har varit en viktig resurs på avdelningen och vi önskar honom fortsatt lycka till i sin nya tjänst, säger Catarina Molén-Runnäs, VD för Nordic Property Management.

Home Properties och Anker Properties äger bland annat Clarion Hotel Post i Göteborg, Clarion Hotel Amaranten i Stockholm och Clarion Collection Hotel Christiania Teater i Oslo. Utöver ansvar för den dagliga verksamheten av Home Properties, kommer Marcus Carlsson att ha ett tätt samarbete med business development inom Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 179 hotell och 12 500 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion Hotel, samt 10 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.