Comfort Hotel Västerås nya VD och hotelldirektör Emma Keenan

Emma Keenan ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås

Emma Keenan tillträder i december som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås

- Jag ser fram emot denna resa med mitt fantastiska team på Comfort Hotel Västerås. Sen är jag lite nervös inför den nya tjänsten men det tycker jag att man ska vara! Jag älskar att jobba på det här hotellet med alla gäster och mitt fina team. Sen vill jag tacka Pernilla för förtroendet och min tidigare direktör Fredrik Elfgren för en bra grund, säger Emma Keenan, Hotelldirektör på Comfort Hotel Västerås.

Emma har lång erfarenhet från hotellbranschen och sedan hotellets öppning 2017 har hon varit Barception Manager på hotellet. Under pandemin har Emma tagit ett extra stort ansvar för flera avdelningar. Tillsammans med teamet har hon satt hotellet på kartan för ortsbefolkningen men också för besökande.

- Det är fantastiskt att se medarbetare växa och utvecklas genom att ta stort ägarskap på det sätt som Emma gjort. Hennes mod, nyfikenhet och energi är egenskaper som bidrar för att tillsammans med teamet lyfta hotellet uppåt och framåt. Jag ser så fram till att fortsätta följa hennes utveckling i sin nya roll, säger Pernilla Bergendahl, driftsdirektör för Comfort Hotel i Sverige.

Comfort Hotel Västerås har 6 våningar, 149 hotellrum en stor lobby med barception och ett gym. Med centralstationen som närmsta granne är hotellet beläget ett stenkast från Västerås citykärna med bra restaurangutbud, butiker, några få minuters promenad från Vasaparken.

För mer information kontakta:
    Emma Keenan, tillträdande hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås, +46 70 555 68 97
    Pernilla Bergendahl, driftsdirektör Comfort Hotel Sverige, +46 70 191 31 49