Lisa Farrar

Digitaliseringschef på Nordic Choice Hotels utsedd till en av Europas främsta ledare inom turism- och resesektorn.

Lisa Farrar, Chief Digital Officer på Nordic Choice Hotels, har utsetts till en av Europas främsta chefer inom turism- och resebranschen. Hon tilldelades priset tack vare sitt banbrytande arbete inom digitala lösningar som inte bara har gynnat företaget i sig, utan också hela branschen.

Under HSMAI Region Europe Awards blev Lisa Farrar, CDO och chef för Nordic Choice Hotels teknologi- och digitaliseringsföretag eBerry, utsedd till en av de 20 mest framstående ledarna i Europa. Farrar har lång erfarenhet från branschen, och har sedan 2016 varit ansvarig för Nordic Choice Hotels digitala omvandling för att skapa världens bästa gästresa.

- Digitalisering och ny teknik ger människor idag ett hav av möjligheter som vi bara kunde drömma om för tio år sedan. Det är oerhört viktigt att vi inte ignorerar detta, utan istället utnyttjar dessa möjligheter för att göra hotellupplevelse bättre, smidigare och effektivare för gästerna. Nordic Choice Hotels har uppnått en hel del, och jag är otroligt stolt över det arbete som har gjorts på både hotellen och centralt under de senaste åren. Samtidigt lovar vi att detta bara är början, säger Lisa Farrar, Chief Digital Officer Nordic Choice Hotels.

Bland motiveringarna som upprättats för tilldelningen av de 20 nomineringar framhålls Nordic Choice Hotels insatser för att skapa mer 'Firsts' i hotellbranschen genom att bland annat erbjuda Nordens första fullfjädrade hotell patch och med hjälp av robotar och AI-teknik leda innovationstakten för att leverera en sömlös gästupplevelse.

Mer om Nordic Choice Hotels app här.

- Hotell- och turismindustrin behöver kreativa tänkare och innovatörer. HSMAI Region Europe Top 20 lyfter fram och hyllar ledare inom hotellet, turism och turistnäringen, och vad de har åstadkommit. De människor som har nominerats till denna lista har också haft en betydande positiv inverkan på branschen som helhet, även utanför det egna företaget, säger Ingunn Hofseth, VD för HSMAI Region Europe.

Mer om priset här.

Listan över Europas 20 ledande industrichefer gäller för hela 2018, och utgör ett forum som kommer att utbyta erfarenheter och diskutera framtiden av turismen under det kommande året.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 190 hotell och 16 000 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 20 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.