Clarion Collection Sveriges bästa hotellkedja för affärsresenärer

Idag på Business Travel Award utsågs Clarion Collection Hotel till Sveriges bästa hotellkedja för affärsresenärer.

- Vi är stolta och glada över att återigen vara förstahandsvalet för Sveriges affärsresenärer. Vi jobbar kontinuerligt med att erbjuda en så bekväm miljö som möjligt för våra resenärer. Många av dem reser väldigt mycket och därför ska de, när de checkar in hos oss, veta att de får det bra och blir väl omhändertagna. Vinsten ger oss extra energi för att fortsätta förbättra och utveckla upplevelsen för våra gäster, säger Robert Wilhelmsson, driftsdirektör Clarion Collection Hotel.

Priset som delats ut årligen sedan 2007 bygger på en undersökning om hur närmare 8 000 hårt kvalificerade beslutsfattare och affärsresenärer på nordiska företag ser på sina hotelleverantörer. Utnämningen sker i samarbete mellan ReseGeometri, branschtidningen Travel News och den Svenska Affärsreseföreningen SBTA.

Clarion Collection Hotel vann senast 2012.

Mer information:
Robert Wilhelmsson, driftsdirektör Clarion Collection Hotels, 070-333 55 66

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 171 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt 10 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.