Clarion Collection Hotel Kompaniet i nytt samarbete med en av Sveriges bästa KRAV-restauranger

Clarion Collection Hotel Kompaniet inleder ett helt nytt samarbete med Bernhard Kök Å Deli. Syftet är att ytterligare stärka och utveckla hållbar matkultur i Nyköping. Tillsammans kommer företagen paketera hållbara hotell & matupplevelser. Först ut är ett unikt KRAV-paket.

- Det finns ett otroligt engagemang kring hållbarhet och mat. Vi har på hotellet länge velat hitta nya lösningar för att bidra till mer långsiktigt hållbara matupplevelser och är därför väldigt glada över att nu kunna ingå ett samarbete med Bernhard Kök Å Deli som är en av Sveriges bästa restauranger inom detta område. Tillsammans kommer vi att kunna bjuda alla gäster på fantastisk mat som dessutom kan avnjutas med gott samvete, säger Per Keller, VD på Clarion Collection Hotel Kompaniet.

Först ut i samarbetet är ett gemensamt KRAV-paket som erbjuds till företag och privatpersoner. Paketet innehåller en övernattning på Clarion Collection Hotel Kompaniet där gästen välkomnas med en närproducerad snackstallrik för att sedan avnjuta en fyrarätters KRAV-märkt meny på Bernhard Kök Å Deli. Morgonen efter avnjuter gästerna en KRAV-märkt frukostbuffé på hotellet innan avfärd.

- Närproducerat, från hjärtat & med hög kvalité vill vi ge våra gäster en totalupplevelse varje gång de besöker oss. Att samarbeta med Clarion Collection Hotel Kompaniet och Nordic Choice koncernen kändes för oss naturligt, då vi båda sätter hållbarhet högst upp på agendan. Detta samarbete har endast börjat och jag ser fram emot att erbjuda Nyköping & Sverige mer spännande paket och produkter, säger Lina Hallbäck, krögare på Bernhard Kök Å Deli.

Bernhard Kök & Deli är en restaurang belägen mitt i Nyköping som öppnade sina dörrar i april 2013. Konceptet är att uteslutande arbeta med en hållbar helhetsupplevelse för sina gäster. Restaurangen är KRAV-märkt och arbetar med ekologiska & KRAV-märkta produkter.

Restaurangen har i år mottagit 63 poäng av White Guide och ligger i kvalitetssklassen ”God klass” bland 199 andra restauranger i Sverige. White Guide har även utsett Bernhard Kök Å Deli till Sveriges 5:e bästa KRAV restaurang med restaurangens totalpoäng inräknad och gett ett ”Svenskt Hjärta” i utmärkelse. Det ”Svenska Hjärtat” innebär att man kan stoltsera med att tillhöra en skara av 100 restauranger i Sverige, som arbetar med närproducerade råvaror och den enda restaurangen i Nyköping med denna märkning.

Nordic Choice Hotels med sin hotellkedja Clarion Collection har under lång tid engagerat sig kring mer hållbar mat. Engagemanget ledde i våras till att koncernen var huvudsponsor till världens största globala konferens om mat, hälsa och hållbarhet EAT Stockholm Food Forum och ägarskapet till Local EAT Award som årligen delar ut pris till Sveriges och Norges främsta mathjältar inom detta område.

- Det känns så oerhört spännande att starta detta samarbete tillsammans med Lina och hennes fantastiska gäng. Vi har testat det första paketet under en tid nu och succén är ett faktum. Vi kommer att släppa fler spännande samarbeten med Bernhard Kök Å Deli inom kort och vi jobbar redan nu med ett spännande paket som kommer bli 100% klimatkompenserat. Hållbar njutning är vår gemensamma ledstjärna i allt vi gör tillsammans, säger Per Keller.

För mer information kontakta:
Per Keller, VD, Clarion Collection Hotel Kompaniet, tfn: 070-578 91 99
Lina Hallbäck, Krögare, Bernhard Kök Å Deli, tfn: 076-035 28 20

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 171 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt 10 fristående hotell inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.