Boråshjälte ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Jazz

Boråshjälte ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Jazz

För tre år sedan evakuerade han hotellet när en brand riskerade att sprida sig i fastigheten som hotellet ligger i. Hotellet tömdes och två hundar räddades. Nu utses Andrei Dinu till hotellets VD och hotelldirektör.

På huvudgatan i Borås och på cykelavstånd till Borås Djurpark ligger Comfort Hotel Jazz. Ett hotell som numera leds av Andrei Dinu.

- Det är svårt att slå Comforts läge och det är ännu svårare att få en bättre cityupplevelse till lägre pris. Hotellet har länge varit ett självklart inslag i Borås men nu ska vi lyfta det ytterligare. Skapa den hubb i Borås som ger en god nattsömn för att sedan ge sig ut och uppleva stan. För att lyckas med det så krävs en person med stort engagemang, genomförandekraft och som har förmågan att med teamet höja blicken rejält och våga satsa. Jag är därför oerhört glad över att Andrei valt att hoppa på uppgiften, säger Pernilla Bergendahl, driftsansvarig för Comfort Hotel-kedjan i Sverige.

Andrei Dinu har arbetat på hotellet i närmare 10 år. Sedan 2018 har han varit receptionschef. Andrei har erfarenhet från flera hotellkedjor i Sverige men har också en bakgrund som egenföretagare inom IT samt säljare i en antikaffär.

- Jag har fått en härlig utmaning att sätta tänderna i. Ambitionerna för hotellet är stora och jag tror att mina erfarenheter som egenföretagare inom IT och det kundbemötande man lär sig som säljare i en antikaffär kommer komma väl till pass. Hösten kunde helt klart inte ha börjat bättre, säger Comfort Hotel Jazz VD och Hotelldirektör Andrei Dinu.

För tre år sedan blev Andrei uppmärksammad i Borås efter att ha deltagit i att evakuera hotellet efter en brand i ICA City som ligger i samma fastighet som hotellet. Andrei sökte igenom alla rum och lyckades inte bara rädda två hundar utan kunde också försäkra sig om att fastigheten var tom.

För mer information kontakta:
      Andrei Dinu. VD och Hotelldirektör Comfort Hotel Jazz, +46 73 676 60 04
      Pernilla Bergendahl, Director of Operations Comfort Hotel Sverige, Danmark, Baltikum +46 70 191 31 49