Barnens favoriter Lollo & Bernie ger sig ut på turné

Barnens favoriter Lollo & Bernie ger sig ut på turné

Sommaren 2021 drar Lollo & Bernie On Tour igång. Hälften av Qualitys hotell i Norden kommer att besökas och målsättningen är att så många barn som möjligt ska få träffa de två favoriterna. Turnén är en fortsatt utveckling av det samarbete mellan Nordic Choice Hotels och Ving som startades under 2020.

Tusentals barns semestrar räddades förra året då de istället för att träffa sina vänner Lollo & Bernie på Vings destinationer runt om i världen istället kunde träffa dem på utvalda hotell i Sverige. Initiativet blev oerhört populärt och därför fördjupas nu samarbetet ytterligare genom att Nordic Choice Hotels kedja Quality Hotel och Ving arrangerar en turné med målsättningen att Lollo & Bernie ska få träffa så många barn som möjligt.

- Man kan inte låta bli att le när Lollo & Bernie gör entré. Som vilka världsstjärnor som helst så intar de rummet och ger allt. Sommaren 2020 och under vinterhalvåret har barnen kunnat träffa dom på ett begränsat antal hotell i Sverige och Norge men nu har tiden kommit för en ordentlig turné. Det har blivit dags för Lollo & Bernie On Tour, säger Nordic Choice Hotels ägare Petter Stordalen.

På Lollo & Bernie On Tour kommer barnen att träffa sina två vänner på nästan hälften av kedjans 60 hotell. Tillsammans kommer de att sjunga, ha Lollo & Bernie’s Mini Disco, tipspromenad, och många andra roliga aktiviteter. Det kommer också bjudas på Lollo & Bernie Show för hela familjen.

Förutom Lollo & Bernie On Tour kommer alla barn som checkar in på något Quality Hotel att få en Lollo & Bernie aktivitetsbok, pennor och ett särskilt välkomstmeddelanden på rummet. Dessutom erbjuds Lollo & Bernies barnmeny och glasskort. Barnen kommer även att kunna köpa med sig fina Lollo & Bernie-produkter från Teddykompaniets nya kollektion, som till exempel de populära Lollo & Bernie-kramdjuren.

- Lollo & Bernies närvaro på hotellen i fjol blev en succé och vi är därför väldigt glada över att vi kan fortsätta det lyckosamma samarbetet även i år. Det här är en unik möjlighet för oss att skapa nya härliga upplevelser på hemmaplan och att ännu fler barn får chansen att träffa Lollo & Bernie runtom i landet, säger Fredrik Henriksson, nordisk kommunikationschef Ving.

Alla aktiviteter som sker på hotellen är i enlighet med myndigheternas restriktioner och Nordic Choice Hotels trygghetssatsning Safe Stay.

Lollo & Bernie on Tour startar i Kristianstad den 18 juni och avslutas på Arlanda Expo utanför Stockholm den den 22 augusti.

Under turnén kommer följande platser besökas:

Datum Hotell Ort
18-20 juni Quality Hotel Grand Kristianstad
29 juni-1 juli Quality Hotel Prisma Skövde
2-4 juli Quality Hotel Royal Corner Växjö
7-11 juli Quality Hotel Sundsvall Sundsvall
14-18 juli Quality Hotel Luleå Luleå
21-22 juli Quality Hotel Ekoxen Linköping
23-25 juli Quality Hotel Globe Stockholm
28 juli- 1 augusti Quality Hotel Ekoxen Linköping
4-8 augusti Quality Hotel Winn Göteborg
11-12 augusti Quality Hotel Waterfront Göteborg
13-15 augusti Quality Hotel Grand Kristianstad
20-22 augusti Quality Hotel XPO Arlanda

Förändringar i turnéplanen kan komma att ske.

I samband med att Lollo & Bernie besöker hotellen kommer hela familjen erbjudas bra paketpris för boende och mat.

Mer information om Lollo & Bernie On Tour finns att läsa på: https://www.nordicchoicehotels.se/blog/upplevelser/lollo-bernie/

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 34 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.