Anna Reilly från Clarion Hotel & Congress Malmö Live utvald att  besöka barncenter mot människohandel i Kambodja

Anna Reilly från Clarion Hotel & Congress Malmö Live utvald att besöka barncenter mot människohandel i Kambodja

Med start den 17 september så besöker Anna Reilly från Clarion Hotel & Congress Malmö Live center i Kambodja som arbetar för att rädda barn från människohandel. Fältbesöket är en del i Nordic Choice Hotels och hotellets arbete tillsammans med UNICEF med projektet Sweet Dreams som hjälper barn som riskerar att, eller redan har hamnat i människohandel. På plats med egna ögon ska Anna Reilly lära sig mer om projektet för att sedan bidra till att öka kunskapen om traffickingfrågan och förståelsen om hur näringslivet kan bidra i att göra skillnad.

Sedan 2008 har Nordic Choice Hotels samarbetat med UNICEF i syfte att förbättra vardagen för barn utsatta för människohandel. Som en del i samarbetet genomför årligen en fältresa där ett antal av företagets anställda får chans att besöka projektet och lära sig mer om frågan.

- Vi har ett otroligt engagemang mot människohandel i företaget men några av dem utmärker sig lite extra. Anna Reilly är en av dem. Anna gör otroliga insatser som i slutänden gör så att vi som företag kan skänka mer pengar och bidra till att fler kan slita sig loss från människohandeln och skaffa sig en egen försörjning. Genom att få se projektet på plats så vill vi både öka engagemanget men också visa att arbetet som Anna gör bidrar till stor skillnad för andra, säger Hedda Skaug som ansvarar för Nordic Choice Hotels samarbete med UNICEF.

Under veckan ute i fält kommer deltagarna att besöka flera center där barn utsatta för människohandel får skydd och hjälp. Målet med projekten är att de utsatta barnen återförenas med sina föräldrar och återigen integreras i samhället. Detta är en av flera betydelsefulla åtgärder som görs tack vare det stöd som Nordic Choice Hotels bidrar med. Under resan kommer deltagarna också att träffa representanter för UNICEF och för de lokala myndigheterna som berörs av projekten.

För Anna Reilly är förväntningarna på resan stora.

- Jag vet att vi tillsammans med våra hotellgäster gör stora insatser mot människohandel och det kommer bli väldigt lärorikt att få ta del av projektet på plats. Jag ser också fram emot att få dela med mig av mina intryck från resan med mina kollegor och våra hotellgäster när jag kommer hem. De har ett stort engagemang och jag vet att de är mycket intresserade av att få veta mer om hur deras insatser gör skillnad och vad de faktiskt resulterar i, säger Anna Reilly på Clarion Hotel & Congress Malmö Live.

För mer information om fältresan kontakta:
Anna Reilly, Clarion Hotel & Congress Malmö Live, +46 72 568 64 46
Hedda Skaug, Manager – HR & Samhällsansvar, +47 959 38 711