Andrew Grill till Sverige!

(10.12.2012) Andrew Grill är ett stort internationellt namn inom inflytande, sociala medier och digitalisering. Med sitt revolutionerande budskap om inflytande har han hänfört publik världen över. På måndag är han keynote-speaker på Next Generation meeting-konferensen på Clarion Hotel Arlanda Airport.

Next Generation Meetings (NGM) arrangeras för åttonde året och har som mål att inspirera och visa nya trender inom möten och event. Målgrupperna är PR- och reklambyråer samt arrangörer och bokare av möten och event. Under årets arrangemang får du bland annat träffa CEO för Kred, Andrew Grill, som imponerar med sin unika stil och sitt budskap. Kred är en av världens största digitala plattformar för inflytande och "Inflytandemarknadsföring" är på väg att bli något man börjar använda sig av i jobbintervjuer, säljarrangemang och VIP-fester.

Grill vänder upp och ner på vår traditionella syn på slagkraft, påverkan och inflytande.

- Vi är vana vid att prata om inflytelserika människor som mäktiga ledare eller politiker. Men det vi glömmer är hur mycket inflytande var och en av oss har. Alla har påverkningskraft och vi använder den varje dag. Frågan är nu hur vi kan öka vårt inflytande för att få ännu mer genomslagkraft, och varför det är viktigt, säger Grill.

Bland övriga föredragshållare finns bland annat:

• Sara Bengtsson, hjärnforskare, som berättar om hjärnans reaktioner i möte med spel
  • Jim Babb, Undercurrent & Awkward Hug, som berättar hur han använde spelmekanismen för att fria till sin fru
  • Kalle Wikström, DDB Stockholm, som berättar om "The Fun Theory" för att ändra människor beteende
  • NGM äger rum 10 december på Clarion Hotel Arlanda Airport.

För mer information:

David Åberg, försäljningsdirektör Nordic
    E-mail: david.aberg@choice.se

Event site: www.nextgenerationmeetings.com
    Facebook: http://www.facebook.com/NextGenerationMeetings
    LinkedIn: http://linkd.in/Ucus8N

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 170 hotell och 9 250 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt åtta unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.