Nu bygger vi framtidens möten!

- Vi vet att Sverige kan bli världsbäst på möten och events, det säger Kristina Landeström, ordförande MPI Sweden, Niklas Birgetz, vd SEFS och David Åberg, VP Sales Nordic Choice Hotels. Därför har vi samlats under ett tak i samband med Mötesindustriveckan och genomför Next Generation Meetings tillsammans.

- Vi vill visa den innovationskraft och kreativitet som genereras när vi är många som samarbetar. Syftet är att tillsammans ta fram idéer och lösningar för de nya möten och mötesplatser som krävs för att locka köpare av möten att lägga sina aktiviteter i Sverige.

Det lilla landet i norr med 1,4 promille av jordens befolkning placerar sig i toppen i de flesta internationella rankningar när man mäter innovation. Det i kombination med vår starka demokratiska tradition borde ge oss de bästa förutsättningar att bli bäst i världen på möten.

Under dagen kommer vi också tillsammans med olika personligheter och experter - vårt eget ”Draknäste” - diskutera och finslipa de idéer som arbetats fram. Vi ser fram emot att se nya krafter och konstellationer tillsammans skapa ”Next Generation Meetings”.

Mer information om Next Generation Meetings hittar du på www.ngm14.se
Mötesindustriveckan www.motesindustriveckan.se