Pressinbjudan: Unikt inslag på Kulturfestivalen 2017

Vid förra årets Kulturfestival flög änglar med två ton fjädrar i bagaget över tiotusentals besökare i föreställningen Änglarnas Torg. I år äger ett nytt hemligt internationellt projekt rum som inviger årets Kulturfestival.

Stockholms Handelskammare är huvudsponsor av projektet och tillsammans med Stockholms Kulturfestival presenteras kulturinslaget på en presskonferens tisdag den 16 maj.

På plats finns en kulturentreprenör som ska genomföra projektet och Maria Rankka, vd Stockholms Handelskammare och Claes Karlsson, konstnärlig ledare för Stockholms Kulturfestival.

När: Tisdagen den 16 maj kl. 10.30
Var: Stockholms Handelskammare, Brunnsgatan 2

Anmälan till Andreas Åström, kommunikationschef Stockholms Handelskammare, andreas.astrom@chamber.se, 073-633 55 55.

Stockholms Kulturfestival
Stockholms Kulturfestival har fri entré, pågår 15–20 augusti och erbjuder något för alla åldrar. Under våren och sommaren släpps hela festivalens program. Årets festivaltema är Indien.
Mer information: www.kulturfestivalen.stockholm.se