Digital presentation i dag klockan 12:00.

Pressinbjudan: Presentation av Stockholmsbarometern för kvartal 4

Hur har ekonomin i Stockholms län utvecklat sig under det fjärde kvartalet? Vilka branscher har gått starkast respektive svagast? Hur ser utsikterna ut framöver?

Välkommen till ett digitalt seminarium där Stefan Westerberg, chefekonom vid Stockholms Handelskammare, presenterar en ny Stockholmsbarometer som visar hur konjunkturen i Stockholm utvecklats under det fjärde kvartalet 2021.

Vidare kommer Fredrik Erfelt, senioranalytiker på Stockholms Handelskammare, presentera resultaten från handelskammarens näringslivspanel, Status Sthlm.

Därefter lyssnar vi in ett antal företag som ger sin bild av konjunkturläget och hur deras verksamheter har påverkats.

Medverkande företag:

Jean Hedayat, Head of Linkedin Sverige
Maria Pia Hope, vd och Managing Partner Stockholm Vinge
Martin Lundberg, Director of Sales and Business Development, Stureplansgruppen
Jesper Eriksson, Country Manager Sweden, Klarna

Samtalet leds av Daniella Waldfogel, näringspolitisk chef, Stockholms Handelskammare.

Seminariet sänds torsdagen den 17 februari klockan 12.00–13.00 på Stockholms Handelskammares hemsida, Facebook och Youtube.

Stockholms Handelskammare är en oberoende näringslivsorganisation som drivs på uppdrag av våra medlemsföretag. Vi är politiskt obundna och agerar utan vinstintresse för att främja en välmående huvudstadsregion.

Läs mer om Stockholms Handelskammare: www.stockholmshandelskammare.se