Pressinbjudan: Möt Hongkongs finansminister

Professor Chan, finansminister i Hongkong, deltar som hedersgäst på Stockholms Handelskammares frukostmöte om finansiell teknologi den 12 maj. Professor Chan berättar om utvecklingen av Hongkongs finansiella sektor och hur de arbetar med fintech.

Hongkong är världsledande inom fintech och har många års erfarenhet av att utveckla den finansiella sektorn.

Stockholms Handelskammare arbetar för att Stockholm ska vara ett av Europas ledande finansiella centrum 2020.

Tid: Tisdag 12 maj kl 08.30-10.00.

Plats: Brunnsgatan 2, Stockholms Handelskammare

Anmälan om pressmedverkan görs till Handelskammarens kommunikationschef Andreas Åström, andreas.astrom@chamber.se eller 073-633 55 55.

Om Professor Chan

Professor Chan var tidigare ordförande för det asiatiska finansförbundet och ordförande för Association of Asia Pacific Business Schools. Han har haft flertalet offentliga positioner i Hongkong, däribland som ordförande i Konsumentrådet, chef för Hongkong Futures Exchange och som ledamot i kommissionen för strategisk utveckling och kommissionen för fattigdom. År 2007 tillträdde han som Hongkongs finansminister.