Pressinbjudan: Hur arbetar svenska myndigheter för att förebygga korruption?

Institutet Mot Mutor tillsammans med AmCham och Transparency International samt nätverket Tillsammans Mot Korruption arrangerar ett halvdagseminarium för att lyfta de positiva exemplen i arbetet mot korruption.

Vid seminariet presenteras bland annat Statskontorets nya rapport ”Myndigheternas arbete för att förebygga och upptäcka korruption”.

Rapporten innehåller beskrivningar av myndigheternas arbete med att hantera korruptionsrisker liksom en översikt av olika åtgärder som myndigheter kan vidta i det arbetet.

Se hela programmet; www.institutetmotmutor.se. Statskontorets rapport presenteras kl 11:05.

Datum: Onsdag den 14 oktober klockan 08.30-11.30

Plats: Institutet Mot Mutor, Brunnsgatan 2, Stockholm

Kontakta IMM:s generalsekreterare Helena Sundén för mer information
0723-65 85 07 eller helena.sunden@institutetmotmutor.se

Om Institutet Mot Mutor

Institutet Mot Mutor (IMM) är en idéell näringslivsorganisation som verkar för en god sed för beslutspåverkan både inom näringslivet och samhället i övrigt. IMM arbetar för att motverka mutor och andra otillbörliga förmåner som används för att påverka beslut. IMM:s huvudmän är Stockholms Handelskammare, Svensk Handel, Sveriges Kommuner och Landsting, Läkemedelsindustriföreningen och Svenskt Näringsliv.