Andreas Hatzigeorgiou

Pressinbjudan: Bankskatten hotar huvudkontorsekonomin

Sverige och Stockholm har potential att stärkas som finanscentrum. Finansbranschen sysselsätter uppemot 100 000 personer och bidrar till Sveriges tillväxt. Fyra av Sveriges fem ledande globala bolag är banker och de har en stor betydelse som smörjmedel för ekonomin. Trots branschens betydelse för ekonomin har regeringen aviserat att de vill införa en bankskatt.

Hur påverkar bankskatten jobben och tillväxten? Vad händer med Stockholm som nav för internationella huvudkontor? Hur påverkar bankskatten Stockholms möjligheter att bli ett av Europas fem främsta finansiella centrum till år 2020?

Välkommen till lunchseminarium arrangerat av Stockholms Handelskammare.

Tid: Fredag den 9 juni 12:00-13:00, registrering och lunchmacka från 11:30.
Plats: Stockholms Handelskammare, Brunnsgatan 2.

Medverkande
Adam Kostyál, Senior Vice President of Listing Services, Europé, Nasdaq
Paul Palmstedt, Senior Director, Governmental & External Affairs, Electrolux
Pehr Wissén, Senior Adviser, House of Finance vid Handelshögskolan
Ulrika Boëthius, ordförande Finansförbundet
Andreas Hatzigeorgiou, chefekonom Stockholms Handelskammare

För anmälan och mer information kontakta Andreas Åström, kommunikationschef Stockholms Handelskammare, andreas.astrom@chamber.se eller 073-633 55 55.