Påminnelse: Pressträff om Stockholmsbarometern kvartal 1 2006 med sysselsättningsfokus, 16 maj kl 09.30

Vid en pressträff på Stockholms Handelskammare på tisdagen den 16 maj presenteras resultatet av konjunkturbarometern för stockholmsregionen första kvartalet 2006. Fokus i barometern är sysselsättningen och svårigheten i vissa branscher att hitta kompetent personal. Stockholmsbarometern bygger på intervjuer med företagsledare och tas fram varje kvartal i samarbete med Konjunkturinstitutet. På pressträffen deltar Peter Egardt, VD för Stockholms Handelskammare och Johan Treschow, ansvarig ekonomisk analys. Tid: tisdag den 16 maj klockan 09.30 Plats: Handelskammarhuset, Västra Trädgårdsgatan 9 Välkomna! Anmäl gärna om du kommer till Andreas Krohn, tfn 555 100 01, mobil 0703 - 51 32 22 eller e-post andreas.krohn@chamber.se Stockholms Handelskammare är en obunden näringslivsorganisation bestående av företag i Stockholms och Uppsala län. Handelskammaren grundades 1902 och har till uppgift att underlätta handel och utbyte och verka för ett bättre företagsklimat i regionen. www.chamber.se