Påminnelse: De utestängda – ett samtal om unga vuxna på Stockholms bostadsmarknad

Avsaknaden av bostadspolitiska reformer har skapat en mycket problematisk, och i längden ohållbar, situation på bostadsmarknaden för många. Och i skottgluggen finns framför allt våra unga.

Problemen fortplantar sig snabbt till andra delar av samhället. I takt med att trösklarna in på den hyrda och ägda marknaden har höjts till nästintill oövervinneliga nivåer, så tvingas allt fler unga vuxna söka sig till en osäker tillvaro på andra- och ibland tredjehandsmarknaden.

Ackreditering för media: Skicka ett mail med namn och redaktion till robert.ostholm@stockholmshandelskammare.se

Följ digitalt: Evenemanget sänds även på Stockholms Handelskammares hemsida, Facebook och Youtube.

Tid: 7 september, 12:00-13:15

Plats: Brunnsgatan 2, Stockholm

Medverkar gör:

Stefan Westerberg, chefekonom, Stockholms handelskammare
Eva Nordström, regeringens särskilda utredare med uppdrag att föreslå åtgärder för att underlätta för förstagångsköpare på bostadsmarknaden
Johanna Norberg, vd, Danske Bank Sverige
Robert Boije, chefekonom, SBAB
Anna König Jerlmyr, finansborgarråd (M), Stockholms stad
Johan Skoglund, vd och koncernchef, JM

Samtalet leds av Daniella Waldfogel, näringspolitisk chef, Stockholms Handelskammare.

Registrering och lättare lunch serveras från 11:45 för de som deltar på plats där maxantal på 50 personer gäller.