Näringslivet ställer Alliansen mot väggen på Stora Skattedagen

På Stora Skattedagen 22 november utfrågas Alliansens ekonomiska talesmän på temat ”Alliansen och skatter” under ledning av Stockholms Handelskammares VD Peter Egardt och Näringslivets Skattesakkunnige Krister Andersson. Stockholms Handelskammare efterlyser sänkta skatter på kapital, förmögenhet och arbete för att våra företag fortsatt ska kunna konkurrera på den globaliserade marknaden. I panelen deltar: Mats Odell, Kristdemokraterna Mikael Odenberg, Moderaterna Karin Pilsäter, Folkpartiet Roger Tiefensee, Centerpartiet Paneldiskussionen börjar kl 0900 på Salén Konferens, Norrlandsgatan 15, Stockholm. Efter panelen diskuteras det framtida svenska koncernbidraget och efter lunch presenteras nyheter och förslag inom skatteområdet med betydelse för företagens redovisning, bokslut och deklarationer. Bland övriga talare finns ledande skatteexperter från Ernst & Young, KPMG, Mannheimer Swartling, Öhrlings PWC, och Skatteverket Stora Skattedagen arrangeras av Stockholms Handelskammare för 32:a gången och vänder sig till företagsledare, ekonomi- och finanschefer, advokater, jurister samt revisorer och skatterådgivare. Seminariet är en heldagskonferens inklusive lunch (OBS lunchen kräver anmälan). I seminariet deltar ett 50-tal ledande företagare och opinionsbildare från regionen. Fullständigt program finns på: http://www.chamber.se/se/kalendarium/detalj/?page_id=1068&mid= Högupplöst bild på Peter Egardt finns på: http://www.chamber.se/se/omoss/pressbilder/ För anmälan och mer information kontakta Maria Pålsson, telefon 08-555 100 03, mobil 0705-944470 eller e-post maria.palsson@chamber.se Stockholms Handelskammare är en obunden näringslivsorganisation bestående av företag i Stockholms och Uppsala län. Handelskammaren grundades 1902 och har till uppgift att underlätta handel och utbyte och verka för ett bättre företagsklimat i regionen. Ytterligare information om Stockholms Handelskammare finns på www.chamber.se