London, Amsterdam, Paris och Wien – vad händer efter pandemin?

London, Amsterdam, Paris och Wien – vad händer efter pandemin?

Lockdown efter lockdown har satt städer runtom i Europa på paus. Miljöer där tidigare utbyten mellan människor, kreativitet och innovation frodades blev i ett slag riskmiljöer och hotspots för smittspridning. Pandemin har slagit hänsynslöst mot urbana miljöer och fullständigt kullkastat stadslivet som vi känner det – från liv och rörelse dygnet runt till tysta och öde spökstäder.

Det här är några av de frågor som kommer att besvaras onsdagen den 14 april kl 12.00-13.00 när Stockholms Handelskammare bjuder in stadsexperter från fyra europeiska huvudstäder till ett samtal om morgondagens attraktiva stad. Vi utlovar en timme med lärdomar, insikter, framtidshopp och ett stort mått av inspiration.

Seminariet hålls på engelska och sänds på Stockholms Handelskammares hemsida, Facebook och Youtube.

Under seminariet får vi lyssna till:

Greg Clark, professor och Group Advisor, Future Cities & New Industries, HSBC

Geerte Udo, Director, amsterdam&partners

Herbert Bartik, Deputy Head of Future Cities, Urban innovation Vienna

Vincent Gollain, Chief Economic Development officer, L’institut Paris Region

Samtalet leds av Daniella Waldfogel, näringspolitisk chef på Stockholms Handelskammare.