Biörn Riese ny styrelseledamot i Institutet mot mutor

Institutet mot mutors huvudmän har vid föreningsstämma den 15 april 2015 beslutat att utse Biörn Riese till ny ledamot av institutets styrelse. Biörn Riese är en av landets mest erfarna jurister och sedan 1990 partner i Mannheimer Swartling, 2002 tillträdde han som dess styrelseordförande.

- Vi är mycket glada att Biörn Riese kommer att delta i det viktiga arbetet för att motverka förekomst av mutor i det svenska samhället.

Det säger Helena Sundén, generalsekreterare vid Institutet mot mutor (IMM).

- Jag ser fram emot att delta i arbetet som ledamot i Institutet mot mutors styrelse och bidra med mina erfarenheter från advokatyrket i styrelsearbetet, säger Biörn Riese i en kommentar till utnämningen.

För ytterligare kommentarer kontakta Helena Sundén, generalsekreterare Institutet mot mutor, 072-365 85 07.

Om Institutet Mot Mutor

Institutet Mot Mutor (IMM) är en ideell näringslivsorganisation som verkar för en god sed för beslutspåverkan både inom näringslivet och samhället i övrigt. IMM arbetar för att motverka mutor och andra otillbörliga förmåner som används för att påverka beslut. IMM:s huvudmän är Stockholms Handelskammare, Svensk Handel, Sveriges Kommuner och Landsting, Läkemedelsindustriföreningen och Svenskt Näringsliv.