​Succésommar för Lidingös första Beach & Pool Club – nu satsar Villa Lovik ytterligare

I maj lanserade Villa Lovik flera nya produkter och koncept. Hemester-sommaren 2020 blev en riktig succé för Villa Loviks nyöppnade Beach & Pool Club och restaurangkonceptet La Piazza, en sommarrestaurang med inspiration från det italienska i både utformning och smaker. Nu satsar Villa Lovik ytterligare och projekterar för nya hotellrum, en roof top-bar och padelbanor.

Utomlandskänsla på Lidingö

På Villa Loviks Beach & Pool Club och sommarrestaurangen La Piazza var känslan av att vara utomlands slående under sommaren 2020 men egentligen befinner man sig endast 15 minuter från Stockholm city. Villa Loviks gäster kunde under premiärsommaren som gick boka en solbädd för en hel- eller halvdag och njuta av avkoppling, lyxiga drinkar, poolhäng, bra musik, skön stämning och svalkande dopp i både infinity-poolen och havet från  hotellets egen brygga som ligger just nedanför området. Beach & Pool Club by Villa Lovik har även lockat företagskunder som valt att förlägga sommaraktiviteter för anställda och kunder på Beach Club-området.

-Hellre lyx runt hörnet än ett flyg till Thailand. Det är inte bara en pågående pandemi som gör att vi måste se över vårt sätt att resa, vi behöver även göra det för klimatets skull. På Villa Lovik finns en oerhörd potential för en riktigt mysig weekend eller minnesvärda företagsarrangemang med lite samma känsla man får på en utlandssemester eller konferens utanför landets gränser, den känslan ska vi nu bygga vidare på och erbjuda ännu mer till sommaren 2021. Detta i form av nya hotellrum, roof top-bar med oslagbar utsikt och padelbanor, säger Torbjörn Blomqvist, ägare av Stockholm Meeting Selection som driver Villa Lovik.

En året-runt-destination

Sommarrestaurangen La Piazza ligger i vindskyddat läge i direkt anslutning till huvudentrén. Där har gästerna under sommaren kunnat frossa i italienska delikatesser och viner under kulörta lyktor i träden och i sken från den smakfulla eldstaden som pryder mitten av piazzan. Men Villa Lovik är inte bara en sommardestination. I hotellets spaavdelning finns en stor bastu med magnifik utsikt över Gåshagafjärden, flera behandlingsrum och en infinitypool som håller 38 grader året runt.

- På sommaren ska man ha möjlighet att hänga i solen vid poolen från morgon till kväll medan man på vintern ska man kunna simma under gnistrande stjärnhimmel med fallande snö innan man går in i bastun. Vi är överväldigade av den stora efterfrågan och har i stort sätt varit fullbokade sen öppning i maj trots pågående pandemi, säger Torbjörn Blomqvist.

På Villa Lovik finns sedan tidigare också Brödfabriken, ett eget bageri som erbjuder aktiviteter både för företagsgrupper och weekendgäster.

Italiensk jul
De italienska smakerna följer med in under vinterhalvåret och gästerna kommer kunna njuta av julen med italiensk touch i form av Villa Loviks julkoncept ”Natale Italiano”. I Italien firar man nämligen jul genom att umgås, äta god mat och njuta av livets goda och det är precis vad Villa Lovik har som vision och mål i stort – livets goda var dag. Prosecco, italienska tilltugg och en trerättersmiddag med italienska smaker ingår under julen, liksom inträde till spaavdelning, övernattning och frukostbuffé. Natale Italiano är bokningsbart 27/11–19/12. Villa Lovik erbjuder även julaftons- och nyårspaket med italiensk prägel.