Matthias Lindholm föreläser på Stora Städchefsdagen 12-13 september

Matthias Lindholm föreläser på Stora Städchefsdagen 12-13 september

Läs nedan vad Matthias kommer prata om. Anmäl er före sommaren för att säkra er plats.

Ha koll på städekonomin genom nyckeltal, delaktighet och struktur

I alla branscher och verksamheter är det viktigt att ha kontroll på sin ekonomi, och vad som påverkar den! I vår bransch är det avgörande då vi ofta arbetar med låga marginaler, där fem minuter extra per dag som inte kan faktureras kund syns tydligt i resultatet.

På Stora Städchefsdagen 12–13 september, kommer Matthias Lindholm berätta om hur man kan göra och vad som varit viktigt när han själv arbetat med nyckeltalsuppföljningar, avtalsdelaktighet och konceptstyrning, för att driva en sund och utvecklande verksamhet inom ett av de större städföretagen i Norden.

Som ni förstår handlar det om många olika delar att styra upp och ha koll på, då gäller det att få in kontroll och uppföljning, som en naturlig del i verksamheten. Där också alla berörda känner ansvar och delaktighet. Exempel på vad som kommer tas upp är; olika nyckeltal, vikten av att ha koll på sina avtal och förändringar, ”att handla på kampanj är inte vägen till bättre ekonomi” och mycket mer.

Detta får ni inte missa – eller kanske borde jag säga; ”Detta har ni inte råd att missa”!

Väl mött på Stora Städchefsdagen!

Matthias Lindholm, Ordförande Städbranschen. Driver företaget ClinnoC AB, där han bland annat erbjuder sina tjänster inom upphandlingsstöd, driftuppföljning och kvalitetskontroller. Med över 25 år i städbranschen på olika nivåer, brinner han för branschen och verkar för att höja status och synen på städning som ett samhällsviktigt yrke.

Dag 1. Program – 12 september

09:00 Välkomstkaffe med smörgåsar

09:30 Inledning och presentation av deltagare

10:00 Matthias Lindholm. Hur får du grepp om din städverksamhet?

Lokalvårdsekonomi, kostnadsdrivare

Att kalkylera lokalvård

Nyckeltal

Utveckling och framtidens lokalvård

12:00 Affärslunch med hembakat bröd, kaffe

13:00 Erfarenhetsutbyten

Rundabordsamtal med en workshop

15:00 Eftermiddagskaffe med sött & salt – alltid med nyttiga alternativ

15:30 Summering av dagen, frågor, reflektioner av dag 1

19:00 Trerätters middag skapad av säsongens finaste råvaror + samkväm

Dag 2. Program – 13 september

08:00 Generös ekologisk frukost

09:00 Kvalitet, service och hållbarhet

• Vägen till en lyckad integration i städyrket.

Det handlar om hur vi i branschen på bästa sätt kan integrera anställda som är födda i ett annat land på ett lyckat sätt. Några har läst ”Fråga experten” från den 11/1 och tyckte det var en viktig sak att lyfta i detta nätverk. Som chefer och ledare är ni ju extra viktiga vad gäller att få medarbetare från annat land att integreras på ett lyckat sätt, det är ju framförallt på sin arbetsplats man lär sig det nya språket.

• Arbetsmiljön runt omkring oss

• Hur kan du som chef och ledare hantera konflikter

• Hållbara strategier för dig som chef och ledare

10:30 Diskussion, reflektion av dag 2

12:00 Affärslunch med hembakat bröd, kaffe

Kostnad: 3.995 kr/deltagare

I priset ingår helpension, logi i enkelrum på Hotell Kristina, frukost, affärslunch, för- och eftermiddagskaffe, trerätters middag.

Anmälan och frågor: info@stadbranschensverige.se

Läs mer om Stora Städchefsdagen 12 – 13 september