VD Maria Khorsand går i pension från SOS Alarm

VD Maria Khorsand går i pension från SOS Alarm

SOS Alarms VD Maria Khorsand lämnar sin tjänst vid årsskiftet. Hon tillträdde 2016 och går nu i pension. Rekryteringsprocessen för att hitta hennes efterträdare har inletts.

- Jag vill rikta mitt, styrelsens, SOS Alarms och alla våra partners varma tack till Maria för den viktiga och omfattande förändringsresa bolaget har gjort under hennes ledning. Med Marias unika kombination av klokskap, empati, teknisk kompetens och driv har SOS Alarm utvecklats till en stark organisation präglad av samverkan och med ett mycket stort förtroende bland allmänheten, säger Ulrica Messing, styrelseordförande.

- Jag är väldigt stolt över de insatser som medarbetare och partners gjort under de senaste åren, inte minst under pandemin som prövade organisationen under stor press. När jag nu lämnar vid årsskiftet är SOS Alarm ett företag som har förmågan att kombinera innovativ teknisk spjutspetskompetens med ett unikt grunduppdrag samtidigt som människan är vår viktigaste tillgång: att finnas där för en medmänniska i nöd och skapa ett tryggare och säkrare Sverige för alla, säger Maria Khorsand, VD SOS Alarm.