Vintern har kommit till Sälen!

• Bra snöläge och förutsättningar för skidåkning i Sälen. • Resultatet före skatt under perioden 1 december till och med 6 januari har på grund av det milda vädret minskat med -30 MSEK jämfört med samma period föregående år. • Bra bokningsläge för resterande delen av säsongen. Det milda vädret under november och december har inneburit begränsat öppethållande och att snögarantin utlösts i Sälen mellan den 15 november och den 6 januari. Snögarantin innebär att gästerna är garanterade ett visst antal ÖPPNA skidbackar. Om antalet ej uppnåtts erbjuds gästerna möjlighet att boka om till annan SkiStar-destination, senarelägga sin vistelse alternativt boka av och återfå hela bokningslikviden. Övriga SkiStar-destinationer har under hela perioden uppfyllt snögarantin med god marginal. Samtliga gäster som var inbokade under perioden som snögarantin inte uppnåddes i Sälen ringdes upp och erbjöds att boka om eller av sin semester. Av dessa valde 64% att åka på sin semester såsom planerat, 8% valde att boka om sin vistelse till annan SkiStar-destination eller till senare på säsongen och 28% valde att boka av sin resa. Summan återbetalda bokningslikvider uppgår till 21 MSEK brutto och 11 MSEK netto (exklusive ersättningar till stugägare). För perioden 1 december till och med den 6 januari har resultatet före skatt minskat med -30 MSEK, jämfört med samma period föregående år. Information för perioden före 1 december finns redovisad i Tremånadersrapporten som offentliggjordes den 20 december 2006. Bokningsläget för perioden vecka 3 till och med vecka 17 är oförändrat i volym jämfört med samma tidpunkt föregående år, som var ett rekordår. Samtliga destinationer utom Sälen uppvisar ett bättre bokningsläge; Trysil +12%, Vemdalen +10%, Hemsedal +3%, Åre +2% och Sälen –5%. Bedömningen är dock att många gäster har avvaktat med bokningen av vintersemestern till Sälen och att bokningsingången därför blir stark nu när Sälen erbjuder bra förhållanden för skidåkning med bland annat 35 cm nysnö under de senaste dagarna. På övriga SkiStar-destinationer är förhållandena goda eller mycket goda. För ytterligare information kontakta: Mats Årjes, Verkställande direktör, Tel +46 280-880 80 Magnus Sjöholm, Ekonomi- och finansdirektör, Tel +46 280-880 90 SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. SkiStar AB (publ) Tel + 46-280-880 50 Fax +46-280-218 50 E-post: info@skistar.com www.skistar.com SE-780 67 SÄLEN Org.nr: 556093-6949 Styrelsens säte: Sälen

Åsa Bergendorf

Presskontakt Marknads- & kommunikationschef +46 10 810 96 26