Radisson Blu Mountain Resort & Residences Trysil

​Trysil får två Radisson Blu Resort-hotell

Ett av Norges finaste resorthotell, Park Inn Mountain Resort Trysil uppgraderas och byter namn till Radisson Blu Mountain Resort & Residences. I vinter kan Trysil nu stoltsera med två fantastiska Radisson Blu Resort Hotell på varsin sida av Trysilfjellet. Båda i direkt anslutning till Trysils moderna skidområde med nära 70 skidbackar.

– Namnändringen är ett naturligt steg då kvaliteten på hotellet och lägenheterna matchar en standard som är steget högre än Park Inn. Det känns extra kul att detta sker i år när vi firar 5-årsjubileum. I år bygger vi också ut en del faciliteter på båda hotellen samt lanserar det framgångsrika konferenskonceptet SkiStar Business i Norge, säger Pontus Åkesson, Hotell Direktör.

De alpina resorterna ligger med bästa tänkbara ski in- och ski out-läge. Radisson Blu Resort Trysil på den södra sidan av berget, och Radisson Blu Mountain Resort & Residences på den norra sidan. Radisson Blu Mountain Resort & Residences bygger ut lunch- och afterskifaciliteterna. De utökas med 80 nya sittplatser och glasar in hela uteserveringen som vid fint väder enkelt kan göras om till en uteservering.

– Radisson Blu Resort vid Turistcentret utvecklas också och öppnar en helt ny restaurang. Brasserie T är namnet och kommer bli en franskinspirerad restaurang med skandinaviska inslag. 130 platser, ski in och ski out, bar och lounge med after ski. På hotellets översta våning byggs också en drottningsvit på hela 200 kvadratmeter, med tre badrum, bastu, 12 bäddar och bästa utsikt över berget. I och med tillskottet finns nu både en kunglig svit och en drottningsvit. Detta är den största investeringen sedan hotellet öppnade i december 2008 och innebär ett komplett utbud till både privata gäster och företagskunder, avslutar Pontus Åkesson.

Förutom att Trysil utvecklar sina hotellfaciliteter så öppnar en ny expresslift vid ”solsidan”, i Skihyttaområdet. Den 1 303 meter långa liften har sex stolar, vindskydd, värme i sätena och är en av Norges mest moderna liftar.

Fakta Radisson Blu Mountain Resort & Residences:

Ligger på norra sidan av berget

369 rum och lägenheter

917 bäddar