Tidig öppning för Tandådalen Super Park i Sälen

Tandådalen Super Park öppnar den 29 december. Det är cirka 3 veckor tidigare än föregående år.

Tandådalen Super Park är en av Sälen häftigaste och utmanande parker med röda och svarta linjer. Parken innehåller hopp, rails, boxar och andra features i många olika utföranden. Tandådalen Super Park ligger mellan östra och centrala Tandådalen och är rankad som en av de bästa i Sverige.

- Vi har stora förväntningar inför öppningen. De parker som haft öppet sedan i mitten av november har varit mycket välbesökta. I år har vi satsat på att göra parkerna tillgängliga för alla typer av åkare oavsett om man vill ha de mest utmanande hoppen eller vill testa på sina första jibbtrick, säger Linda Morell destinationsansvarig Tandådalen/Hundfjället.

Tandådalen Super Park innehåller:

• 2 stora svarta hopp
  • 3 röda hopp
  • 1 Bil
  • Massvist med roliga räcken och boxar
  • 1 corner
  • En liten ”hikearea”
  • En jibbline från toppen
  • Sherboardskogen

Fler parköppningar på gång

Även nya barnvänliga skicrossbanan Disney XDs crossbana i Tandådalen Östra öppnas till Julhelgen. Stadium Winter Jam Cross-bana väntas vara öppen för alla nyårsgäster.

I dagsläget har även följande delar i Tandådalen/Hundfjället öppet:

• Juniorparken
  • iPark
  • Big Air Arena
  • Trollparken samt Trollskogen

För ytterligare information kontakta:

Martin Forss, Ansvarig Park&Event

Mobil: 070 – 235 01 88

E-post: martin.forss@skistar.com

Linda Morell, Destinationschef Tandådalen-Hundfjället

Mobil: 076 – 118 60 02

E-post: linda.morell@salen.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 48 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 39 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

Åsa Bergendorf

Presskontakt Marknads- & kommunikationschef +46 10 810 96 26