Storsatsning av nytt boende i Klövsjö

Mitt i lågkonjunkturen satsar Hotell Klövsjöfjäll på nyinvestering i sitt boende.Totalt investeras 15 miljoner kronor vilket innebär att hela boendedelen förvandlas till stora moderna lägenheter. Projektet omfattar även en ny relaxavdelning.

Standarden blir mycket hög. Bland annat utrustas alla lägenheter med bastu och uteplats. Vidare ska hela anläggningen miljöanpassas vilket betyder att dagens direktverkande el byts mot kombinationen bergvärme och solceller.

- Vi vet att våra gäster vill ha hög komfort vid sin vintersemester liksom att de är miljömedvetna, säger Anders Backskog, ägare och VD i Klövsjöfjäll AB. Ambitionen är att fortsätta den spännande utvecklingen som Klövsjöfjäll varit delaktig i de senaste åren. Nya 6 - stolsliften Klövsjö Express, nytt liftnära boende och renovering av restaurangerna har resulterat i att flera gäster besöker anläggningen. Mitt mål är att Klövsjöfjälls boende ska ge bästa gästupplevelse samtidigt som de ska bidra till att ändå flera gäster besöker området fortsätter Anders.

Innevarande säsong har varit mycket stark i hela destinationen Vemdalen där Klövsjö/Storhognas skidområde ingår tillsammans med Vemdalsskalet och Björnrike. Ett talande exempel är att antalet åk i nya 6 - stolsliften Klövsjö Express
ökade med hela 79 %.

- Skistar och jag personligen gratulerar Klövsjöfjäll och Anders Backskog till sin nysatsning. Alla vi verksamma i destination Vemdalen och inte minst de företag som finns i Klövsjö/Storhognas skidområde, påverkas positivt av nysatsningen. Att gratulera är även de gäster som bokar sitt boende hos Klövsjöfjäll kommande vinter. De kommer att bli mycket nöjda säger Torgny Svensson, destinationschef SkiStar Vemdalen.

För ytterligare information:

Torgny Svensson, destinationsansvarig, SkiStar Vemdalen. Mail: torgny@vemdalen.com mobil 070-620 44 84
Anders Backskog, VD Hotell Klövsjöfjäll. Mail: anders@klovsjofjall.se mobil 070-32 44174

Åsa Bergendorf

Presskontakt Marknads- & kommunikationschef +46 10 810 96 26