SkiStar Sälen: Inleder samarbete med Bianchi och Crescent

Samarbetet är SkiStar Sälens första varumärksessamarbete för sommarsäsongen och innefattar bland annat storsatsningen på Crescent Kids Cykelland. Cykellandet som ligger vid Snötorget i Lindvallen ovanför Experium och SkiLodge riktar sig mot Sälens allra minsta besökare i åldern 3 - 7 år. Att låna cyklar är gratis och i parken kommer barnen att kunna testa på enklare hoppa, svänga runt koner och vässa sin cykelförmåga i allmänhet.

– På SkiStar Fjällmedia jobbar vi alltid för att ta fram skräddarsydda lösningar som passar våra partners koncept. Samarbetet med varumärkena Bianchi och Crescent känns som ett klockrent upplägg som också erbjuder våra gäster attraktiva mervärden, säger Maria Andrén Försäljningschef SkiStar Fjällmedia.

– Det här är ett mycket spännande samarbete för oss. Intresset för cykling i fjällmiljö växer kraftigt och satsningen i Lindvallen är strategisk viktigt för oss, säger Andreas Hedbom vd Monark Exercise, som ansvarar för försäljningen av Bianchi i Sverige.

Sommarprogrammet innehåller också populära evenemang som SkiStar Training Camp, multisporttävlingen AIM Challenge och populära CykelVasan.

För mer information om sommar i Sälen besök:

För mer information om SkiStar, kontakta gärna:

Linda Morell, Nordisk Reklam- och PR Chef

E-post: linda.morell@skistar.com

Maria Andrén, Försäljningschef SkiStar Fjälmedia

E-post: maria.andren@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 48 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 39 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

Åsa Bergendorf

Presskontakt Marknads- & kommunikationschef +46 10 810 96 26