SkiStar Åre: Tatuerade Åreskutan i storformat av kärlek till berget och byn

SkiStar Åre: Tatuerade Åreskutan i storformat av kärlek till berget och byn

Dick Dahlberg, 43 år från Stockholm, tatuerade nyligen Åreskutan i storformat på sin högerarm. Hans passion för Åre belönas nu med ett säsongsliftkort från SkiStar.

Dick började åka skidor i Åre redan i 2-årsåldern och det var enligt honom själv kärlek vid första ögonkastet.

- Åre ligger mig otroligt varmt om hjärtat och jag har gjort den här tatueringen av kärlek till byn och Åreskutan, säger Dick Dahlberg.

- Åre har ovanligt hängivna fans och det är något som betyder mycket för oss som skidort. Vi vill visa vår stora uppskattning mot Dick för hans stora passion för Åre, säger Niclas Sjögren Berg destinationschef SkiStar Åre.

Överlämning av säsongsliftkortet för 2012/2013 års säsong sker vid en enkel ceremoni den i mars 2012 i Åre.

Tatueringen föreställer Åreskutan. Förlagan till tatueringen är framtagen av Magasin Åre och tatueringen är gjord av Niklas Modin NM Tatoo.

Bilder på tatueringen är fria för publicering i redaktionella sammanhang om Åre med hänvisning till fotograf Börje Svensson.

Fakta om Dick Dahlberg:

Ålder: 43

Hemort: Stockholm snart Åre

Familj: Fyra barn och fru

Yrke: Byggmästare

Säsonger i Åre: 40

För mer information:

Linda Wasell, PR & Informationsansvarig SkiStar Åre

E-post: linda.wasell@skistar.com

eller besök SkiStar Åres pressrum på www.skistar.com/are

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

Presskontakt +46 10 810 96 26