Så mycket pengar kan du tjäna på ditt boende

SkiStar Sälen förmedlar 16 000 bäddar. Nu lanserar SkiStar Sälen en intäktskalkylator där stugägare i Sälen enkelt kan räkna ut hur mycket de kan tjäna på att hyra ut sitt boende genom SkiStar. För de stugägare som vill öka sina intäkter erbjuder SkiStar även renoveringar och tips på förbättringar som höjer värdet på stugan och attraherar SkiStars gäster.

Genom den nya intäktskalkyltorn på www.skistar.com/salen/hyrutdittboende kan stugägare snabbt se hur mycket de kan tjäna på att hyra ut sitt boende via SkiStar genom att fylla i ett formulär och få svar på direkten. Detta tillsammans med att SkiStar nu kan erbjuda renoveringar, både stora som små, och ge tips på vad som attraherar gäster, ska få fler stugägare att förmedla sitt boende via SkiStar.

– Vi har märkt ett stort intresse bland stugägare och blivande stugägare som enkelt vill få reda på hur mycket de kan tjäna på sitt semesterboende. Även ägare till stugor vi förmedlar redan idag kan använda intäktskalkylatorn för att se hur mycket mer de skulle kunna tjäna om de rustade upp sitt boende, säger Jenny Hedberg, Försäljnings- och marknadschef SkiStar Sälen.

Det ska vara tryggt, enkelt och tillgängligt att hyra ut sitt boende via SkiStar. Därför står SkiStar för skötsel och tillsyn under de veckor stugägarna väljer att hyra ut sitt semesterboende och ansvarar för att boendet är i gott skick när gästerna anländer. SkiStar står även för fotografering av boendet för att det ska presenteras på bästa möjliga sätt på skistar.com. Under vintermånaderna lockar skistar.com i genomsnitt 250 000 besökare varje vecka.

Räkneexempel

Hur mycket man som stugägare kan tjäna genom att förmedla sitt boende via SkiStar beror på flera olika faktorer, som t ex standard på stugan, läget, antal bäddar, utrustning mm. Ett exempel:

Stuga om 75 m2, 8 bäddar med bastu, öppen spis, ca 2 km till liften.

Förmedlade veckor under vintersäsongen ca 18 st = 110 000 kr netto.

Egna veckor 4 st - 22 000 kr.

Hyresintäkt = 88 000 kr.

Stugägare som förmedlar sin stuga via SkiStar får även speciella förmåner och rabatter i Sälen som

25 % rabatt på SkiPass och skidhyra och förmånliga bostadsrätts- och fritidshusförsäkringar via TryggHansa.

Läs mer och testa intäktskalkylatorn på www.skistar.com/salen/hyrutdittboende.

För mer information, kontakta:

Jenny Hedberg, Försäljnings- och marknadschef, SkiStar Sälen

mobil: 070 - 590 39 41

e-post: jenny.hedberg@skistar.com

Jonas Mareniusson, Destinationschef Lindvallen-Högfjället, SkiStar Sälen

Mobil: 070 - 658 60 40

e-post: jm@skistar.com

Linda Morell, Destinationschef Tandådalen-Hundfjället, SkiStar Sälen

mobil: 076 - 118 60 02

e-post: linda.morell@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 29% och totalt i Skandinavien 41%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

Presskontakt +46 10 810 96 26