Premiär för Trollteater i Sälen

Premiär för Trollteater i Sälen

På tisdag den 30 december är det premiär för den påkostade teaterföreställningen "En midvintersaga i Trollskogen" i Hundfjället. Föreställningen kommer att visas två gånger i veckan från och med v 52 och fram till v 14 2009. Bakom produktionen står namnkunniga Bill Hugg och Katarina Lundgren-Hugg samt Trollskogens skapare Alf Skaneby. Bill är känd från bland annat teaterföreställningen Mamma Mia och SVT:s Andra Avenyn. Katarina Lundgren-Hugg uppträder i år i ett antal föreställningar på Malmö Stadsteater.

- Vi tror att vår trollteater kommer att bli en riktig succé bland barnen. Det är en riktigt seriös satsning med en spännande historia i grunden och ett bra gäng skådespelare. Det är roligt att föreställningen "En midvintersaga i Trollskogen" går under hela säsongen och inte bara vid ett antal enstaka tillfällen, säger Alf Skaneby, som är en av initiativtagarna bakom trollteatern.

Läs mer på sälen360.com >>>

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Rydén, eventansvarig, Skistar Sälen
Mobil: 070 - 311 82 83
E-post: fredrik.ryden@salen.com

Linda Morell, marknads- och försäljningschef, SkiStar Sälen
Mobil: 076 - 118 60 02
E-post: linda.morell@salen.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 53%, i Norge 29% och totalt i Skandinavien 43%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

Åsa Bergendorf

Presskontakt Marknads- & kommunikationschef +46 10 810 96 26