SkiStar Sälen: MySkiStar Weekend - Social skidhelg för hela familjen i Sälen

I helgen går MySkiStar Weekend av stapeln i Tandådalen, Sälen. Det blir tre dagar av aktiviteter och tävlingar med den populära webbtjänsten MySkiStar som gör skidåkningen ännu roligare.

Under helgen anordnas MySkiStar Weekend, en tävling i antal åkta fallhöjdsmeter, antal liftåk och utförda uppdrag. Vinnaren kommer titulera sig MySkiStar Weekend Winner. Värdet för prisbordet ligger på 100 000 kronor. Deltagarna tävlar, förutom om äran, om följande priser:

• SkiStar All- SkiPass för säsongen 2012/13 (säsongs SkiPass som gäller på SkiStars alla destinationer).
  • Boende och SkiPass under skidtestarhelgerna i Sälen vintern 2012/2013.
  • Komplett alpin skidutrustning.

Intresset för tävlingen har varit stort. Hittills har 300 personer anmält sig till tävlingen och tjänsten MySkiStar har under säsongen fått 59 000 registrerade användare.

- Vi ser fram emot en riktig skidfest i helgen. MySkiStar har varit en stor succé och mycket uppskattat bland SkiStars gäster under säsongen. Det känns roligt att anordna en tävling där hela familjen kan delta med spännande skiduppdrag och utmaningar, säger Jenny Hedberg, Försäljnings- och marknadschef, SkiStar Sälen.

För komplett aktivitetsprogram för MySkiStar weekend besök:

För mer information om tävlingsupplägget besök:

MySkiStar i korthet:

• Sammankopplar SkiPass med webben genom mobil och dator
  • Förenklar delning av skidupplevelser i sociala medier
  • Överblick över antal åkta fallhöjdsmeter, topplistor och kaloriförbränning
  • Ger möjlighet att utmana vänner och bekanta
  • Få den senaste informationen via mobilen
  • Gör det möjligt att se var familj, vänner och bekanta befinner sig i skidsystemet
  • Möjligt att skapa roliga utmaningar och tävlingar
  • Tillhandahåller träningstips från expertcoacher såsom Aksel Lund Svindal

Läs mer: http://www.skistar.com/myskistar

Jenny Hedberg, Försäljnings- och marknadschef, SkiStar Sälen
Mobil: 070 - 590 39 41
E-post: jenny.hedberg@skistar.com

Linda Morell, Destinationschef Tandådalen-Hundfjället, SkiStar Sälen
E-post: linda.morell@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 48 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 39 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

Åsa Bergendorf

Presskontakt Marknads- & kommunikationschef +46 10 810 96 26