Cykeltestarhelg i Lindvallen 1-3 juli

Skidsäsongen inleds årligen med två skidtestarhelger där årets skidnyheter presenteras. I år inleds även sommar- och cykelsäsongen med en helg fylld av aktiviteter och cykelnyheter. Under Lindvallens cykeltestarhelg den 1-3 juli kan du se, testa och uppleva nyheterna inom downhill- och cross countrycykling. Dessutom erbjuds guidade cykelturer.

– Cykelintresset växer så det knakar, det ser vi inte minst på alla peppade mountainbikecyklister som besöker oss här i Sälen. Därför känns det riktigt roligt att vi nu kan erbjuda våra besökare en cykeltestarhelg där de får prova årets nyheter på samma sätt som under våra uppskattade skidtestarhelger. Midnattcyklingen i Sälen Bike Park tror jag blir en höjdare och vår förhoppning är att detta evenemang skall utvecklas och växa kommande år avslutar Jenny Hedberg, Försäljnings- och marknadschef SkiStar Sälen.

Fredag 1 juli

Under fredagen är cykeluthyrningen, cykelservice, Skistarshop och Experium öppet och på kvällen blir det guidad fjällcykling XC. BBQ buffé på Gustav Grill och Bar.

Lördag 2 juli

På lördagen öppnar Cykeltestarområdet vid Gustavstorget. Sälen Bike Park är öppen och under dagen blir det guidad downhilltur i parken samt guidad XC-cykling. Under eftermiddagen blir det cykelservice clinic på SkiStar shop och afterbike på Gustav Grill och Bar samt sommarbuffé med underhållning under kvällen. Med start kl 24:00 är det gratis midnattscykling i Sälen Bike Park.

Söndag 3 juli

Söndagen startar med en guidad XC-tur längs banan för Cykel-Vasan Sälen-Evertsberg och under dagen håller cykeluthyrningen, cykelservice, Experium öppet och guidad tur Sälen Bike park.

Medverkande leverantörer:

Trek, Continental, Scott, Merida, Bianchi, Leatt och Funbeat.se.

För mer information https://www.skistar.com/sv/Salen/Events/

För ytterligare information, kontakta:

Jenny Hedberg, Försäljnings- och marknadschef, SkiStar Sälen

Mobil: 070 - 590 39 41

E-post: jenny.hedberg@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 29% och totalt i Skandinavien 41%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

Åsa Bergendorf

Presskontakt Marknads- & kommunikationschef +46 10 810 96 26