Beslut fattade vid ordinarie bolagsstämma och styrelsemöte

Beslut fattade vid bolagsstämma • aktieutdelningen fastställdes till 6:00 SEK per aktie (5:00), • som ordinarie styrelseledamöter omvaldes Erik Paulsson, Olof Larsson, Mats Qviberg, Eva-Karin Sjödin Dahl, Mats Paulsson, Per-Uno Sandberg samt Mats Årjes, • styrelsearvodet totalt ska uppgå till 660 TSEK, • split 2:1 av aktien, • styrelsen bemyndigades att besluta om förvärv och överlåtelse av egna aktier. Beslut fattade vid styrelsemöte • Erik Paulsson utsågs till styrelsens ordförande, • Nomineringskommittén ska bestå av Erik Paulsson, Mats Qviberg, Mats Paulsson och Knekt Mats Olofsson. • I Åre byts Olympialiften ut mot en modern 8-stollift. Investeringen bedöms uppgå till ca 55 MSEK. • I Trysil investeras i en ny 8-stollift och snösystem i en pist för totalt ca 55 MNOK. • Under verksamhetsåret 2005/06 planeras för upprustning och försäljning av 74 lägenheter i Sälen. Försäljningen bedöms frigöra kapital om 70 – 80 MSEK och ge en reavinst om 40 – 45 MSEK. • I Sälen och Vemdalen investeras i 58 lägenheter för totalt 63 MSEK. • I Sälen investeras i 10 lägenheter vid Sälfjällstorget för utförsäljning som bostadsrätter. Försäljningen bedöms ge en reavinst om 3 – 5 MSEK. Reavinsterna beräknas tillfalla bolaget under verksamhetsåret 2006/07. För ytterligare information kontakta: Mats Årjes, Verkställande direktör, Tel +46 280-880 80 Magnus Sjöholm, Ekonomi- och finansdirektör, Tel +46 280-880 90 SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge.

Åsa Bergendorf

Presskontakt Marknads- & kommunikationschef +46 10 810 96 26