Åre öppnar på ren natursnö!

I morgon onsdag klockan 09.30 är det skidpremiär i Åre. Ullådalsliftarna öppnar med tillhörande nedfarter Ullådraget och Ullåhöa. Under de fyra senaste dygnen har snön vräkt ner i Åre. Snödjupet i backarna är närmare 40 centimeter ren natursnö. – Att kunna öppna redan den 17 november, vilket är en till två veckor tidigare än normalt, på bara ren natursnö är mycket ovanligt, säger Anders Aspholm Driftchef Skistar AB Åre. Nu startar även snötillverkningen i resten av skidområdet. Väderprognosen lovar minusgrader framöver, vilket innebär goda förutsättningar för att kunna tillverka mycket snö. Hamreliften och Hamrebacken i Duved öppnar så fort som möjligt. Därefter öppnar VM6:an och Stjärnbacken den tredje december. Öppettiderna för Ullådalsliftarna är 9.30-15.00. Dagkortspriset för vuxna är 155:- och för ungdom/senior 125:- . Barn till och med 7 år som bär hjälm åker gratis. Om man inte har Skidirect kort tillkommer 45:-. Dagkort finns att köpa vid Ullådalsliften och försäljning av säsongskort sker på Gästservice i Kabinbanans dalststion. För ytterligare information: Anders Aspholm, Driftchef SkiStar AB Åre, mobil: 070-674 60 10. Mia Karlsson, Informationsassistent SkiStar AB Åre, tel: 0647-133 55, mobil: 070-395 62 71 Högupplösta bilder (300 dpi) i jpeg-format finns på www.skistar.com/are/pressrum

Åsa Bergendorf

Presskontakt Marknads- & kommunikationschef +46 10 810 96 26