Styrkebesked från Lindahls!

Styrkebesked från Lindahls!

Vi på Lindahls har tillsammans med våra vänner Skånemejerier tagit fram en färgstark familj av proteinrika produkter. Den naturligt proteinrika kvargen med bara 0,3 % fett som smyglanserades redan i slutet av förra året har blivit en riktig storsäljare. Nu har den fått sällskap av två nya cottage cheese i smakerna jordgubb och ananas.

Både cottage cheese och kvarg har en naturlig hög halt av protein. Protein ingår i kroppens alla celler och beskrivs därför ofta som kroppens byggstenar. Vi har inget särskilt lager av protein i kroppen och därför är det viktigt att vi äter protein flera gånger per dag.

Nyttigt mellanmål

Cottage cheese ananas är något syrligare och friskare än vanlig cottage cheese och innehåller bitar av ananas. Även cottage cheese jordgubb är lite syrligare men har en mer fruktig smak. Kvargen är fast i konsistensen och vill man smaksätta den blandar man i bär eller saft.

Proteinrika produkter passar extra bra för dem som tränar och vill ha ett extra tillskott av protein. Cottage cheese och kvarg är nyttiga och proteinrika mellanmål som passar perfekt efter löprundan eller gympasset.

Skånemejerier kompletterar

Skånemejerier kompletterar proteinsortimentet med en god filmjölk och krämig yoghurt i tre olika smaker. Deras proteinberikade mjölkdryck i 1 liters förpackning får nu en lillasyster i 3 dl-format, en lagom portion som är lätt att ta med sig.

Sportig och färgglad design

Lindahls och Skånemejeriers proteinstarka produkter känns lätt igen på den sportiga och färgstarka designen. Lindahls populära naturella cottage cheese har fått ny design för att passa in i resten av proteinsortimentet.

Lindahls mejeriprodukter är ett uppskattat alternativ på mejerisidan. Våra välkända produkter säljs av de flesta stora livsmedelskedjor i Skandinavien.

Turkisk Yoghurt, som idag finns i miljoner hem, är utan tvekan vår mest kända produkt. Och många fler känner igen förpackningen med den karaktäristiska "gubben".

Företaget Lindahls Mejeriprodukter grundades 1999 av Anders Lindahl. Sedan 2010 ingår Lindahls i Skånemejerier.