Lindahls low carb proteinbars – snart i hälsohyllan!

Lindahls low carb proteinbars – snart i hälsohyllan!

Lindahls tar proteinkonceptet vidare och lanserar fler proteinrika produkter, och denna gång utanför mejeriavdelningen. Från vecka 43 kommer vi med produktnyheter i hälsohyllan – low carb proteinbars i tre smaker.

Lindahls i hälsohyllan

Lindahls har de senaste åren satt protein på kartan i form av framför allt kvargprodukter och intagit en ledande ställning inom protein. Förra året tog Lindahls steget in i hälsohyllan och lanserade tre proteinbars à 60 gram på ICA. Nu kommer Lindahls byta ut dessa tre proteinbars mot tre nya varianter i tre nya smaker och som low carb, det vill säga med färre kolhydrater och lägre sockerinnehåll. Dessutom är de något mindre i storleken – 50 gram istället för 60 gram.

– Lindahls har de senaste åren satt protein på kartan i form av framför allt kvargprodukter och intagit en ledande ställning inom kvarg och proteinrika mejeriprodukter, menar Anders Ahlström, Marketing Manager för Lindahls Mejeriprodukter. När nu Lindahls utvecklar sortimentet i hälsohyllan kommer produkterna utan tvivel att väcka uppmärksamhet tack vare kvargsuccén. Detta är ytterligare ett spännande steg i produktutvecklingen för Lindahls inom en ny kategori samtidigt som det går i linje med vår strategi och strävan efter att erbjuda ett brett utbud av proteinrika produkter där det finns något för alla.

Protein - kroppens byggstenar

Sorry, men det finns inga genvägar att bygga styrka och kondition. Det hela är i grunden väldigt enkelt. Det handlar om träning. Och åter träning. Men, för att uppnå bästa tänkbara resultat är det självklart viktigt att äta rätt. Vitaminer, fett, kolhydrater och en rad andra ämnen behövs för att man ska hålla sig frisk och orka. Och naturligtvis, det vi pratar om här, protein är helt avgörande för cellernas uppbyggnad och bildandet av hormoner, enzymer och delar av immunförsvaret.

Lindahls low carb proteinbars – för din träning!

Lindahls proteinbars har mjölkprotein som grund och ger dig energi till dina muskler. Våra proteinbars är perfekt som uppladdning inför träningen eller som mellanmål för dig som är i farten. De fungerar även utmärkt som återhämtning och muskeluppbyggnad efter träningspasset. Lindahls low carb proteinbars innehåller 25 % protein och finns i tre goda smaker: Choklad-Hallon, Mintchoklad och Strawberry Cheesecake.

Lindahls proteinbars är framtagen för dig som vill ha en snabb och smaklig proteinkälla som borgar för maximal återhämtning och muskeluppbyggnad. Mättande och näringsrikt. Och förser dina muskler med viktiga aminosyror som behövs för reparation och uppbyggnad.

Lindahls low carb proteinbars finns tillgängliga på ICA från vecka 43 och kommer i tre smaker:

Low carb proteinbar Choklad-Hallon, 50 g

Low carb proteinbar Mintchoklad, 50 g

Low carb proteinbar Strawberry Cheesecake, 50 g

För mer info:
lindahlscoach.se
lindahlsmejeri.se
facebook.com/lindahlskvarg
@lindahlskvargse
#lindahlskvarg #lindahls

Lindahls Mejeriprodukter är ett uppskattat alternativ på mejerisidan. Våra välkända produkter säljs av de flesta stora livsmedelskedjor i Skandinavien.

Turkisk Yoghurt, som idag finns i miljoner hem, är utan tvekan vår mest kända produkt. Och många fler känner igen förpackningen med den karaktäristiska "gubben". År 2013 lanserade Lindahls sina första kvargprodukter och 2014 blev företaget marknadsledare inom kvarg på den svenska marknaden.

Företaget Lindahls Mejeriprodukter grundades 1999 av Anders Lindahl. Sedan 2010 ingår Lindahls i Skånemejerier.