Lindahls breddar sitt grekiska yoghurtsortiment

Lindahls breddar sitt grekiska yoghurtsortiment

I USA är den grekiska yoghurttrenden stark. Grekisk yoghurt går att få i alla smaker, konsistenser och former. Och vi vill ju naturligtvis inte vara sämre! Därför lanserar Lindahls Mejeriprodukter inte mindre än fyra nya varianter av grekisk yoghurt.

Lindahls naturella grekiska yoghurt uppskattas av många på grund av sin lite fastare konsistens och milt syrliga smak. Men för den som vill ha en smaksatt yoghurt har vi nu vidareutvecklat vårt grekiska sortiment och kan därmed stolt presentera våra nya tillskott - Grekisk yoghurt med citronsmak och Grekisk yoghurt med jordgubbssmak och en Grekisk drickyoghurt med smak av citron. Dessutom en Grekisk naturell drickyoghurt utan tillsatt socker som blir den första naturella drickyoghurten på marknaden.

- Vi är ständigt på jakt efter nya intressanta mejeriprodukter och vi har titta på de trender som finns i välrden och den grekiska yoghurttrenden är tydlig. Det kändes extra intressant för oss eftersom vi redan har en väldigt bra naturell grekisk yoghurt i sortimentet och en vidareutveckling av den kändes naturlig, säger Anders Ahlström varumärkesansvarig på Lindahls Mejeriprodukter.

Första grekiska drickyoghurtarna

Lindahls Mejeriprodukter blir först ut med att lansera grekisk drickyoghurt. Den grekiska drickyoghurten är lite krämigare än en vanlig drickyoghurt och har ett högt proteininnehåll.

De två fasta yoghurtarna i hink har samma milda krämighet som naturell grekisk yoghurt och passar perfekt både till frukost, mellanmål och som fyllning i bakverk.

De fyra nya grekiska yoghurterna kommer att finnas i mejeridiskarna på ICA och CityGross från och med vecka 37.

PRODUKTINFORMATION:

Lindahls Grekisk drickyoghurt naturell
INGREDIENSER: Högpastöriserad mjölk, mjölkprotein, yoghurtkultur.

NÄRINGSVÄRDE PER 100 G: Energi 270 kJ (65 kcal) Fett 2,5 g - varav mättat fett 1,8 g Kolhydrat 3,7 g - varav sockerarter 3,7 g Protein 5,3 g Salt 0,10 g

Lindahls Grekisk drickyoghurt citron

INGREDIENSER: Högpastöriserad mjölk, yoghurtkultur, citronberedning (socker, äpple, citron, majsstärkelse, förtjockningsmedel (pektin), arom, surhetsreglerande medel (citronsyra)).

NÄRINGSVÄRDE PER 100 G: Energi 350 kJ (85 kcal) Fett 2,1 g - varav mättat fett 1,3 g Kolhydrat 10,2 g - varav sockerarter 9,9 g Protein 4,6 g Salt 0,10 g

Lindahls Grekisk yoghurt med jordgubbssmak

INGREDIENSER: Högpastöriserad och homogeniserad mjölk, högpastöriserad och homogeniserad grädde, yoghurtkultur, socker, svartmorotsjuice, naturlig arom.

NÄRINGSVÄRDE PER 100 G: Energi 584 kJ (140 kcal) Fett 9,8 g - varav mättat fett 6,1 g Kolhydrat 9,4 g - varav sockerarter 8,1 g Protein 3,6 g Salt 0,10 g

Lindahls Grekisk yoghurt med citronsmak

INGREDIENSER: Högpastöriserad och homogeniserad mjölk, högpastöriserad och homogeniserad grädde, yoghurtkultur, socker, safflorextrakt, naturlig arom

NÄRINGSVÄRDE PER 100 G: Energi 584 kJ (140 kcal) Fett 9,8 g - varav mättat fett 6,1 g Kolhydrat 9,4 g - varav sockerarter 8,1 g Protein 3,6 g Salt 0,10 g