CEO i Simployer Group, Thorfinn Hansen

​Simployer Group förvärvar &frankly

Simployer Group AS köper &frankly, marknadsledare inom pulsmätningar och medarbetarengagemang. Simployer utökar därmed sitt utbud av HR-programvaror och kunskapstjänster i Norden. &frankly är en molnbaserad innovativ tjänst som mäter engagemang och fungerar som ett alternativ till de mer traditionella och omfattande årliga medarbetarundersökningarna. Lösningen gör det enkelt att kontinuerligt ta pulsen på medarbetarna och leda organisationen i rätt riktning.

Coronapandemin har tydliggjort hur viktigt det är att mäta medarbetarnas engagemang

Med Covid-19 har vi på allvar sett betydelsen av att vara nära sina medarbetare och att kontinuerligt arbeta med uppföljning och feedback. Att vara chef på distans är ingen enkel utmaning. Men med rätt verktyg ökar förutsättningarna för att lyckas. Simployers vision är att göra det enkelt att vara en bra arbetsgivare. Medarbetarnas engagemang är därför en helt avgörande faktor.

• -Simployer hjälper företag att göra medarbetarresan till en framgång genom att leda, utveckla och inspirera medarbetare. Här kommer &frankly in som en viktig pusselbit i det jobbet och ger våra kunder en bredare portfölj att luta sig mot, säger VD för Simployer, Thorfinn Hansen.

För &franklys del innebär Simployer-familjen att man kan ge sina kunder en helhetlig HR-lösning med både mjukvara, kunskapstjänster och engagemang.

"Det känns jätteroligt att få kroka arm med Simployer som delar vår passion för välmående arbetsplatser och engagerande medarbetare. Tillsammans kan vi skapa ett ännu starkare kunderbjudande och ta nästa steg i vår tillväxtresa.", säger Caroline Fjellner, VD för &frankly.

Förvärvet bekräftar Simployer Groups tillväxtstrategi

För ett år sedan blev investeringsbolaget Ferd majoritetsägare i Simployer. En av anledningarna till förändringen på ägarsidan var just den att kunna växa genom förvärv. Och att kunna göra det i den takt som krävs för en expansion på den europeiska marknaden.

• -Simployer har en tydlig strategi om att bli ledande i Nordeuropa inom HR-teknologi och HR-kompetens. Förvärvet av &frankly är ett tydligt steg i den strategin, säger Investment Professional i Ferd, Danjal Haaland Danjalsson.

&frankly är baserade i Stockholm där Simployer är representerade sedan tidigare. Verksamheterna kommer på sikt att samlokaliseras, men &frankly kommer fortsätta som eget namn och varumärke.

Fredrik Christiansson, Country Manager, Simployer AB +46 70855 65 88

Caroline Fjellner, VD &frankly +46 737473087

Danjal Haaland Danjalsson, Investment Professional Ferd + 47 90894505

Simployer erbjduer expertis och lösningar för att hantera och utveckla medarbetare. Det gör vi genom expertstöd, HR-mjukvara och utbildning.