Sibylla "lovebombar" 34 000 gäster

Sibylla "lovebombar" 34 000 gäster

Det finns endast 156 kvinnor i Sverige som har Sibylla som tilltalsnamn, men trots det kommer Sibylladagen den 20 oktober att firas både rejält och hjärtligt på söndag. Då kommer nämligen Sibyllakedjans 170 restauranger att bjuda alla matgäster på kaffe och kärleksmums, och totalt räknar kedjan med att dela ut över 34 000 bakverk under dagen.

– Att fira Sibylladagen är en viktig tradition för oss och det är också en del av vår historia eftersom vårt namn ursprungligen är hämtat från prinsessan Sibylla på 1930-talet. Samtidigt är dagen ett bra tillfälle att bjuda våra trogna gäster på ett mervärde. I år tyckte vi att det kunde passa bra med kärleksmums till kaffet, för att visa hur mycket vi gillar våra gäster, berättar Sibyllakedjans marknadschef Lena Lundvall.

Klassiker i förändring

De stora hamburgerkedjorna får ursäkta, men i Sverige är det Sibylla som är den sanna snabbmatspionjären. Sedan namnet Sibylla lanserades 1932 har miljontals svenska magar mättats och varumärket räknas idag som ett av Sveriges mest kända. Även om mycket av varumärkets historia ryms i gatukökens stolta traditioner, har tiderna förändrats och så även Sibyllakedjan.

– Våra anläggningar har genomgått en modernisering de senaste åren och vi etablerar successivt nya, stora restauranger i attraktiva lägen. Vi vill värna vår historia men vill samtidigt uppfattas som en modern fast food-aktör som välkomnar gästerna med god och nylagad mat. Visionen är att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster och erbjuda en meny som tydligt särskiljer oss från konkurrenterna, säger Lena.

Lena Lundvall, marknadschef

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Franchisekedjan, som består av drygt 170 kök från Ystad i söder till Kiruna i norr, är det lite mer personliga alternativet på den svenska snabbmatsmarknaden. Det innebär att vi välkomnar våra gäster med god och nylagad mat med stor valfrihet, serverad i en vänlig och familjär atmosfär. Vår ambition är att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs gemensamt av franchisetagarna (FIAB) och Atria Concept AB. www.sibylla.se