Sibylla gör entré i Härnösand

Sibylla gör entré i Härnösand

Sibyllakedjan fortsätter att etablera nya, moderna restauranger. Fredagen 8 mars är det premiär för Sibylla i Härnösand när syskonen Anna och Pär Dufvenberg öppnar en ny anläggning vid ICA Maxi. Förutom ett utökat restaurangutbud tillförs staden även ett antal nya arbetstillfällen.

Anna och Pär är bokstavligt fostrade in i Sibyllafamiljen, och bättre ambassadörer för varumärket går knappast att få. Mamma Ingela Dufvenberg drev länge Sibyla Matvraket i Älandsbro, men beslutade förra året att lämna över verksamheten i barnens händer. Att driva något eget har gett syskonen Dufvenberg smak för mer, så när de blev erbjudna en lokal i ICA Maxi-fastigheten i Härnösand bestämde de sig för att satsa på ännu en restaurang.

- Vi känner oss oerhört inspirerade och det ska bli väldigt roligt att öppna något helt nytt, Sibyllakonceptet har tagit stora steg framåt de senaste åren och vi vill vara delaktiga i den positiva utvecklingen, säger Anna.

- När vi blev erbjudna läget vid ICA Maxi var beslutet att satsa ganska enkelt. Det är ett av Härnösands mest intressanta handelsområden, och här finns etablerade koncept som Intersport, Järnia och OK/Q8.

Den nya restaurangen är inredd enligt Sibyllas moderna restaurang- och designkoncept. Resultatet är en trivsam innemiljö med totalt 74 sittplatser. Anna och Pär komer att dela sin tid mellan de båda restaurangerna, och lovar att hålla en jämn, hög kvalité i både Härnösand och Älandsbro. Expansionen innebär även att personalstyrkan behöver utökas.

- Vi har redan en fantastisk personal men räknar med att anställa ytterligare cirka 8 personer på hel- och deltid, förklarar Anna.

För mer information, kontakta:

Anna Dufvenberg Sibylla Härnösand, 070- 316 83 66

Joakim Carlsson, VD Sibyllakedjan, 070-623 70 10

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Franchisekedjan, som består av 173 kök från Ystad i söder till Kiruna i norr, är det lite mer personliga alternativet på den svenska snabbmatsmarknaden. Det innebär att vi välkomnar våra gäster med god och nylagad mat med stor valfrihet, serverad i en vänlig och familjär atmosfär. Vår ambition är att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs   gemensamt  av franchisetagarna och Atria Concept AB. www.sibylla.se