City Köket tar ny position i Vimmerby

Sibylla tar nu en ny position i Vimmerby. Klassiska City Köket har flyttat tvärs över Västra Tullportsgatan, där den tidigare turistbyrån byggts om till en inbjudande Sibyllarestaurang av senaste snitt. Med satsningen hoppas ägaren Roger Löfqvist kunna locka både fler och nya gäster. Den nya restaurangen har premiär torsdagen 29 november.

–  Att kunna erbjuda en trevligare och mer ombonad miljö för gästerna i kombination med att kunna skapa ett effektivare arbetsflöde när vi har som mest att göra, är de viktigaste anledningarna till att jag gjort den här investeringen. Det finns en stor outnyttjad potential i Vimmerby, som jag tror att vi kan dra nytta av, förklarar Roger.

Trots att Vimmerby är en stor turistmagnet – enbart Astrid Lindgrens Värld lockar närmare en halv miljon besökare varje år – är det ingen av de stora hamburgerkedjorna som etablerat sig på orten. Det råder ingen brist på snabbmatsrestauranger, men ingen erbjuder en bred hamburgermeny. Det är detta tomrum som Roger Löfqvist och City Köket nu vill fylla.

–  Jag vet att många saknat en mer renodlad hamburgerrestaurang, och det behovet kan vi nu tillgodose. Även om vi också har mycket annat på menyn, så är det trots allt våra hamburgare som lockar flest gäster.

Den nya restaurangen är byggd helt enligt Sibyllas nya restaurang- och designkoncept. Resultatet är en trivsam miljö med totalt 66 sittplatser och resurser för ett högt serveringstempo när det är många gäster.

Roger Löfqvist, City Köket   Mobil: 070-626 81 88

Sibylla är ett av Sveriges mest kända och folkkära varumärken, med stolta traditioner ända sedan 1932. Franchisekedjan, som består av 175 kök från Ystad i söder till Kiruna i norr, är det lite mer personliga alternativet på den svenska snabbmatsmarknaden. Det innebär att vi välkomnar våra gäster med god och nylagad mat med stor valfrihet, serverad i en vänlig och familjär atmosfär. Vår ambition är att ha Sveriges nöjdaste snabbmatsgäster. Sibyllakedjan drivs av Nordic Fast Food AB, som ägs   gemensamt  av franchisetagarna och Atria Concept AB. www.sibylla.se