Lotta Håkansson, Reumatikerförbundet, och Jon Thorkell Einarsson, SRF. Foto: Felicia Yllenius

Pressinbjudan, Almedalen: Vårdförlopp – hopp eller hype för en jämlik vård?

I år sätter vi strålkastarljuset på de sammanhållna och personcentrerade vårdförloppen. Hur kan de implementeras, följas upp och utvärderas på ett bättre sätt inom Nära vård? Bidrar vårdförloppen till en mer jämlik vård? Och vem frågar efter patientens mål och prioriteringar när det gäller den egna vården?

Magnus Isacson, allmänläkare och ordförande för Svensk förening för allmänmedicin (SFAM) kommer att delta. Det gör även Lotta Ljung, reumatolog och registerhållare för Svensk Reumatologis Kvalitetsregister (SRQ), Thomas Lindén, avdelningschef, avdelningen för kunskapsstyrning för hälso- och sjukvården, Socialstyrelsen samt Anders Öberg, regionråd (S), Region Norrbotten.

Så klart medverkar även Reumatikerförbundets ordförande Lotta Håkansson och Jon Thorkell Einarsson, ordförande för SRF.

Kom och lyssna, ställ frågor och intervjua gärna Lotta eller Jon efteråt. Varmt välkommen.

Tid: tisdag den 25 juni kl. 14.15 – 15.00

Plats: Strandvägen 4.2: Vårdarenan i Almedalen/Dagens Medicin