Pinchos öppnar i Sälen - apprestaurangen drar till fjällen

Pinchos öppnar i Sälen - apprestaurangen drar till fjällen

Med smårätter från hela världens kök och färgglada godisdrinkar har restaurangkedjan Pinchos snabbt blivit mycket populär bland restauranggäster över hela landet. Snart finns möjligheten att besöka favoriten även under vinterns fjällsemester. I slutet av december öppnar Pinchos nämligen i Sälen.

Sälenfjällen är norra Europas största alpina skidområde och här finns skidåkning för alla typer av åkare. Mitt bland skidbackar, liftsystem och stugbyar ligger Sälfjällstorget och Sälenstugan, en lokal som länge huserat olika typer av restauranger. Just nu håller den på att genomgå en ombyggnation för att bli en riktig Pinchos‑restaurang med allt vad det innebär.

Bokningen är öppen
Restaurangen kommer att öppna i slutet av december, precis lagom till vintersäsongen. Då kommer både små och stora fjällresenärer att kunna njuta av spännande måltider efter dagens aktiviteter. Redan nu kan säsongens besökare boka bord för att säkra upp sin Pinchos‑upplevelse i Sälen. Bokning görs direkt i Pinchos app eller på pinchos.se. Väl på plats är det då bara att bege sig ut i backen utan att behöva bekymra sig över dagens middag, kanske bara kolla på menyn i appen och fundera på vad som kan tänkas passa på kvällens planka.

Magnus Larsson, VD och etableringsansvarig Pincho Nation AB
magnus@pinchos.se / 070 686 55 00

Pinchos är ett restaurangkoncept baserad på en svensk originalidé etablerad i Göteborg 2012. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första restaurang där alla beställningar sker via en egenutvecklad app. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare. Idag har vi 46 restauranger på 40 orter i Sverige samt Oslo. 2018 öppnade vi i Danmark och Finland.